VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
door mhogenberg
#2836785
Beste mede Scirocco rijders. Zit weer met een probleem, misschien kan iemand mij een beetje op weg helpen.

3 maand geleden had ik koelvloeistof lekkage in de turbo. Alle rubbers en pakkingen zijn toen vervangen, probleem opgelost. Na 1000KM (vorige maand) ging mijn motor management lampje branden. Mijn olie pijl is toen ook gestegen, 3CM boven het maximale. Auto is uitgelezen met foutcode: p0016. Vervolgens is alle olie eruit gespoeld, nieuw filters en olie erin gekomen. Foutcode gereset en het was weer even prima. Nu heb ik 600km gereden en is mijn olie pijl weer gestegen. Ik heb er 600ML olie eruit moeten halen, hij staat weer op pijl. Olie ruikt naar benzine.
Ik heb injectie cleaner gekocht. Aan de hand van een stukje op google wat ik heb gelezen over iemand met een Seat 1.4TSI met hetzelfde probleem. Waarbij (na heel wat bezoekjes bij de dealer) de injectie cleaner de oplossing was. Cleaner krijg ik morgen binnen, 2 flesje. Heb nog iets minder als een halve tank benzine.
Ik heb altijd 98 bij de Shell getankt, ik betwijfel of het vervuilde injectoren zijn. Auto heeft inmiddels 225K gelopen, loopt prima. Ketting is 3 jaar geleden vervangen, heeft daarna net 30K gereden.
Hebben jullie nog tip’s? Brandstof pomp? Zuiger veren? Kom maar op met suggesties of ideeën.
Het gaat om een Scirocco uit 2010, 1.4TSI met 122PK (Niet gechipt)

Alvast bedankt en fijn weekend 
Gebruikersavatar
door mano
#2836788
Vervuilde injectoren zou kunnen. Is een kwaal volgens mij bij de 1.4 dan wel TSI motoren. Iedere keer zodra je de motor afzet druppelen de injectoren leeg, en misschien zelfs ook wel tijdens contact aan.

Als je goed kan sleutelen zou ik ze eruit halen en laten reinigen/testen etc bij een bijv Bosch center oid.
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]