VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
ik reed net met de golf richting a;dam merkte ik in de bebouwde kom dat mn rempedaal verder naar beneden ging dan normaal .
voorderest remde hij eigenlijk goed

op de terug weg wou ik op de snelweg rremmen voor een bocht ging het pedaal helemaal naar beneden en remde nouwelijks
2 de keer pompen wel . ik schrok me dood

nu valt steeds de remdruk weg

wat kan dit zijn

mvg tim
Zeer vervelend. Het remsysteem werkt onder hydraulische druk. Het kan een gesprongen leiding/slang of defecte remcilinder zijn, bij de remnippels aan de reklauwen wilt het ook wel eens gaan lekken. Moeilijk om van achter de pc een correcte diagnose te stellen. Niet meer met de auto rijden tot het probleem is opgelost, levensgevaarlijk.
timba vinden dit leuk
Ga jij voortaan dan ook naar de garage :joy: is het abs gedeelte tegenwoordig geen onderdeel meer van het "hydraulisch remsysteem"?

Maar ik begrijp je insteek wel :innocent:
De abs pomp kan je prima uitlezen met vagcom.
mano schreef: 23 jan 2022 16:35 Ga jij voortaan dan ook naar de garage :joy: is het abs gedeelte tegenwoordig geen onderdeel meer van het "hydraulisch remsysteem"?

Maar ik begrijp je insteek wel :innocent:
De abs pomp kan je prima uitlezen met vagcom.
Ach mij zal het wverder worst wezen of iemand zelf aan zijn remmen kloot en verongelukt, zolang die niemand die mij dierbaar is omjaagd... :P
Maar jij gaat me nu beweeren dat wegvallende wegdruk
de abs-pomp is?
Is er uberhaupt al gekeken of er nergens vloeistof lekt?
Normale monteur begint daarmee namelijk.
Ik heb ook wel een een defecte abs gezien en nog nooit meegemaakt dat dan de remdruk blijft wegvallen..
Moeilijk lezen? Of enig zelfreflectie... JIJ geeft aan dat er niets uit te lezen is aan het hydraulisch remsysteem. Daar ga je toch behoorlijk de mist in

Dat je het vervolgens probeert om te draaien dat de wegvallende druk door een abs pomp komt is fout nummer 2.
Hoofdrem cilinder vervangen en alles ontlucht

Bij de achter rem rechts waren bij alle twee de remblokken de voering losgelaten ????

Brembo schijven en blokken van nog geen anderhalf jaar oud

Blokken vervangen voor nieuwe en hij remt weer als een jekko

@Antera ehhhhhhh iemand jou bekend en iets dich[…]

Groene lijn door km teller

Ik gok op een breuk op printplaat van het displa[…]

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum[…]

Alarm

Mijn alarm is inderdaad ook al 2x eerder voor niks[…]

Het is in augustus nog 2x voorgevallen. Eind augus[…]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?