VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
#2836933
Goedendag allen,

Ik ben net nieuw op het forum en dat komt omdat ik over twee weken mijn nieuwe Volkswagen ID4 Pro ga ophalen.

Eind februari gaan wij op vakantie naar Oostenrijk. Ik was aan het zoeken naar sneeuwkettingen maar kan deze nergens vinden. Hij wordt geleverd met de 21 inch Narvik velgen en zoals ik in mijn leaseovereenkomst kan zien heb ik 235/45/R21 sneeuwkettingen nodig… Hebben meer mensen hier last van en hebben jullie enig idee welke sneeuwkettingen ik zou kunnen gebruiken?

Daarnaast een wat algemenere vraag. Ik lees een aantal topics terug dat de ID4 niet goed omgaat met sneeuw. Raden jullie mij af om met de ID4 naar Oostenrijk te gaan? Wat betreft laden moet het goed komen, we gaan onder andere een overnachting maken in Duitsland. Maar meer wat betreft sneeuw en andere zaken?

Bedankt alvast voor de hulp!
#2836937
hoi bdj29,
Ik zou sowieso eerst even checken of het zomer of winterbanden zijn. Met mijn ID.4 Max reed ik vorig jaar met eveneens de 21"velgen/(zomer)banden met een beetje sneeuw in 3 seconden 8 meter naar voren om er vervolgens bijna een uur over te doen om (met hulp van 3 buren) weer terug te komen op z'n plek. Totaal waardeloos! Ik heb er nu 19" winterbanden onder zitten. Daar nog geen problemen mee gehad.
#2836943
Hi Mertens,

Dank voor je reactie. Dat klinkt niet best… Hij wordt afgeleverd met winterbanden. En in mijn overeenkomst zag ik dat het 235/45/R21 banden zijn. Jij reed dus op zomerbanden? Dan zou het hopelijk wel wat beter moeten zijn…
#2836959
Misschien dat de leasemaatschappij er optioneel sneeuwkettingen bij kan leveren? Heb ze zo gauw niet gevonden op internet namelijk. Dat je winterbanden hebt is in ieder geval goed.

Laat je ff weten hoe de reis gegaan is naar Oostenrijk? Ben vooral benieuwd hoevaak je hebt moeten laden, hoe je je route hebt kunnen bepalen etc. Wij zijn van plan om met de zomer naar Oostenrijk te gaan maar durf 't met de ID.4 nog niet aan eigenlijk.
#2836968
Ik heb de vraag gister even uitgezet bij de leasemaatschappij/dealer. Wellicht hebben zij een oplossing of komen er uiteindelijk toch andere banden onder (andere maat).

Ik zal je even op de hoogte houden hoe de reis gegaan is. Ben nu vooral even aan het lezen met opladen hoe dat allemaal in het buitenland werkt. Zo kwam ik ook tegen dat je verschillende laadpassen nodig hebt dus die heb ik nu allemaal aangevraagd.

Dank voor je reactie!

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad