VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Bass55
#2836971
Ruim twee weken geleden kreeg ik een (oranje) melding in het display: Storing 12v systemen... met een oranje driehoekje. Langs dealer gereden maar die hadden op dat moment geen tijd, kan begin februari langs komen (storing zou ik mee kunnen blijven rijden).

Vanmorgen bij vertrek plots een rode melding: Storing 12V-voeding. Wagen veilig Stoppen!
Auto uitgeschakeld (kinderen even met de Subaru naar school gebracht), net weer even in de auto gaan zitten om de exacte melding te noteren om met de dealer te bellen.. Brand zo ongeveer ieder lampje/melding mogelijk.. Storing op autohold, ACC, verlichting.. zo ongeveer alle systemen.

Uiteindelijk bleef (naast alle lampjes/icoontjes) de melding 'Rijden om accu te laden' staan. Leuk, maar hij gaat ook niet meer in D/B of R.

Dealer belt me zo terug, iemand die eerder iets vergelijkbaars heeft gehad?
Gebruikersavatar
door daNpy
#2836972
Ik vermoed dat je batterij kapot is, of niet meer geladen wordt (werd).

De 12V systemen bepalen de nog steeds de "vrijschakeling" van het HV systeem (heel simpel gezegd). Als je 12V dus uitvalt, doet de auto niks meer, of in ieder geval, je krijgt nu de lading storingen zoals je ziet.

Kun je de 12V accu opladen in de tussentijd?
Gebruikersavatar
door daNpy
#2836978
De accu wordt gewoon via een DC-DC convertor geladen.
Het heeft geen zin om de motor aan te drijven die dan weer een dynamo aandrijft om de accu op te laden :D
door Mari
#2836984
Problemen met de 12Volt accu zijn er al vanaf het begin... gebruik de zoekfunctie maar eens om deze topics weer naar boven te halen...
#2837016
Zelfde probleem met 12 volts accu.
Auto heeft pas 7000 km gelopen . Twee weken geleden storingsmelding. Was onderweg . Advies Volkswagen was om auto op te laten halen. Auto opgehaald en naar plaatselijke dealer gebracht . Ruilauto mee. Na een paar dagen kon ik de auto ophalen. Moest wel bij de dealer op ruim een uur afstand. Een week later weer dezelfde melding.
Blijkbaar hadden ze alleen de 12 v accu opgeladen en soft ware geüpdatet zonder het probleem op te lossen . Auto naar eigen dealer gebracht. ( van Mossel Valkenswaard) Inmiddels zes dagen daar . Ik hoor alleen iets van de garage als ik zelf bel.
Steeds het zelfde verhaal nieuwe accu plaatsen mag niet van Pon. Ze moeten steeds iets nieuws testen.
Als ik zeg dat ik een ruilauto wil is het antwoord dat die bij hen kan huren. Ze leveren dus een niet functionerende auto, doen eindeloos over de reparatie en willen me ook nog een huurauto aansmeren.
Ik ben een ervaren autorijder. Altijd nieuwe auto’s. Zo iets heb ik nog niet mee gemaakt
door Bass55
#2837018
Inderdaad kapotte 12v accu, moest besteld worden maar kan hem morgen al weer ophalen.

Wel een leenauto meegekregen, ook een ‘echte’ id3… met storingen dus. Bedieningspaneel van de ACC op het stuur flipt helemaal, blijft maar trillen en aan/uit schakelen (tot hij na een paar min ACC helemaal uitschakelt en de knoppen niets meer doen). :-/

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]