VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Aswaders
Hallo allemaal, mijn naam is arjen en ben sinds kort in het bezit van een golf 4 1.6 uit 2002.
Prachtig bakkie alleen iriteer ik me mateloos aan de centrale vergrendeling.
Ik heb het forum al afgezocht en denk dat ik ook een slot moet vervangen maar hoe weet ik nou welk slot kapot is?
Ik zal mijn probleem voorleggen:
Op de klapsleutel gaan alle deuren open alleen de bestuurdersdeur meestal niet.
Op slot via de sleutel doet de bestuurdersdeur helemaal niets en de deur ra gaat op slot maar het pinnetje komt weer omhoog waardoor de deur weer open is.
Via de schakelaar in de bestuurdersdeur werkt t wel alleen de bestuurdersdeur niet.
Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar de bijrijdersdeur moet je 3x aan de klink trekken voor de deur open gaat.
1e x gebeurt niets
2e x gaat de deur open tot de 1e klik. (1cm open)
3e x gaat de deur helemaal open.
Is er misschien 1 slot kapot waardoor ze alle 3 raar doen of zou ik 3 sloten defect hebben?
Graag hoor ik jullie ideeën.
Mvg. Arjen
door JUUL
Vervelend probleem. Zie mijn reacties hieronder:

Op de klapsleutel gaan alle deuren open alleen de bestuurdersdeur meestal niet.
- Defecte slot (microswitch kapot/defect)
Op slot via de sleutel doet de bestuurdersdeur helemaal niets en de deur ra gaat op slot maar het pinnetje komt weer omhoog waardoor de deur weer open is.
- LV defecte slot (zie reactie hierboven). RA defecte slot (weerstand veertje versleten/niet sterk genoeg)
Via de schakelaar in de bestuurdersdeur werkt t wel alleen de bestuurdersdeur niet.
- Defecte slot (zie reactie hierboven).
Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar de bijrijdersdeur moet je 3x aan de klink trekken voor de deur open gaat.
- Afstelling van de deurklink. Er zit een kabeltje die vanuit het slot aan de klink vast zit, als deze niet op de goede afstand wordt afgesteld werkt de klink niet zoals het hoort.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar het is de moeite waard om even langs Apeldoorn te rijden. Daar zit Frank van www.deurslotreparatie.nl en hij kan alles weer werkend maken.
Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekvee[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden

Sorry, maar ik kan het natuurlijk niet anders ver[…]