VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Caddy
  • Gebruikersavatar
#2837112
Dag iedereen

Omdat we een nieuw kindje op komst hebben en vaak nogal wat materiaal moeten vervoeren zijn we aan het uitkijken naar een nieuwe auto. Ons oog viel hierbij op de "nieuwe" Caddy Maxi.

Bij het overlopen van de opties stootten we op de mogelijkheid om de zij- en achterruiten 74% te verduisteren. Enerzijds vinden we dat de auto er daardoor wel beter uitziet en het zou uiteraard ook helpen tegen het opwarmen binnenin tijdens de zomer. Anderzijds kunnen we niet goed inschatten welke impact dit heeft op de zichtbaarheid in de wagen (kunnen de kinderen op de passagiersstoelen nog gewoon een boekje lezen)? Heb je als bestuurder nog voldoende zicht op de kinderen? Wat met de zichtbaarheid naar buiten toe (gaan de kinderen nog voldoende naar buiten kunnen kijken met deze ruiten)?

Zijn er mensen met ervaringen of bedenkingen hierover/hiermee aub.?

Alvast bedankt voor jullie input!
#2837115
Zijramen van bestuurder en passagier moeten volgens de wet minimaal 55% licht door laten... de zijruiten achter en de achterruit mag je wel verder verduisteren.

Het zal wel wat donkerder worden op de achterbank/stoelen, maar zo donder dat je de kinderen niet meer ziet zal het niet zijn!
MStaut vinden dit leuk
#2837122
Mari schreef:Zijramen van bestuurder en passagier moeten volgens de wet minimaal 55% licht door laten... de zijruiten achter en de achterruit mag je wel verder verduisteren.

Het zal wel wat donkerder worden op de achterbank/stoelen, maar zo donder dat je de kinderen niet meer ziet zal het niet zijn!
Dankjewel voor de info!
Het gaat weldegelijk over de ramen achteraan (achterbank en kofferruimte). De verduistering is een optie van in de configuratie van Volkswagen zelf.
VW Arteon DSG in noodprogramma

Kenners die mij hierbij wat informatie over kunnen[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]