VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2837125
Betreft een Golf 2 GTI 16v PL uit 1989.

Mijn startmotor was kapot (plastic gedeelte met de hoofd+ aansluiting afgeknapt bij losdraaien) maar nu heb ik een andere gekocht via marktplaats.

Mijn oude startmotor had 3 aansluitingen voor bedrading.
- dikke schroef met dikke kabels voor de + accu en + dynamo
- schuifje met de + van het contactslot
- en nog 2 draden die samen in één schuifje zaten op een derde aansluiting 1 zwart en 1 zwart rood.

Nu heb ik dus de andere startmotor met 2 aansluitingen voor bedrading.
- dikke schroef met dikke kabels voor de + accu en + dynamo
- schuifje met de + van het contactslot

Hij gaat wel rond zonder de laatste bedrading aan te sluiten, maar moet ik deze nog ergens op aansluiten en waar zijn deze van?
#2837136
Oke bedankt voor je reactie, is dit nog te omzeilen of ergens op aan te sluiten zodat dit toch blijft werken? Hij lijkt wel moeilijker te starten namelijk met koude motor.
#2837138
Heb de losse stekkers even bij de andere stekker van het contact aangesloten en dat lijkt zo prima te werken. Krijgt enkel bij het starten even een stroompuls en daarna niet meer. Zover ik kan vinden op internet is de extra kabel voor de bobine die bij het starten even extra 12v krijgt.

Auto start in ieder geval weer als een zonnetje. ;-)

Dank voor het meedenken, aan de hand van het artik[…]

Goede dag ik ben opzoek naar een foto van de kap m[…]

Probleem is dat ik al de sensor heb vervangen geha[…]

Lijkt mij dat je bij de verkopende partij moet zij[…]

... van de auto halen als je hem niet gebruikt... […]

probleem met turbo VW T5?

Dan zal er weinig anders opzitten dan een aantal k[…]

Snap ik, maar er ligt geen kabel naar onder de p[…]

Lijkt mij dan toch dat de gedane reparatie niet va[…]