VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Goedendag,

Ik ben de eigenaar van een VW Tiquan uit het jaar 2014. Heb de auto net 2 maand en nu komt er steeds de storing "AFS Bochtenverlichting werkt niet" naar voren. De garage waar ik hem heb gekocht heeft al van alles geprobeerd.

Eerst was het zo:
De storing kwam, Xenon verlichting stelt bij naar beneden en zekering 12 onder het stuur brand door en de linker xenon lamp stelt niet meer bij het starten en het rijden. Ook de bochtenverlichting doet het niet en groot licht ook niet.

auto naar de garage...

Wat hebben ze gedaan:
- 2 nieuwe H7 lampen voor de bochtenverlichting
- Stekkers strakker gezet ze dachten aan losse contacten
- zekering 12 vervangen door een 15A zekering ipv een originele 10A zekering.

Wat doet de storing nu:
- De storing komt opnieuw en alleen de bochtenverlichting werkt niet meer. De xenon verlichting blijft naar behoren werken en stelt dus ook gewoon links rechts naar boven naar beneden. Dit komt dus denk ik door de zwaardere zekering.

Hebben jullie Ideeën? wat dit kan zijn? een module eventueel?
Hoi Frank, wat i.i.g. niet helpt is je probleem in twee exact gelijke topics posten! Zo versnipperen de antwoorden of krijg je helemaal geen respons. Ik ben wel benieuwd naar de oplossing. Succes.
... een zekering van 10A vervangen voor eentje van 15A is ook geen oplossing... sterker nog, er gaat nu nog meer stroom lopen voordat deze zeker door smelt, meer kans dus op andere schade (zou een garagist toch moeten weten, ben van mening dat wanneer je het zo oplost je een behoorlijke prutser bent). Er zal ongetwijfeld een reden zijn waarom de zekering door smelt...

Ik stel voor dat je de auto eens laat uitlezen met VCDS, vermoed dat je foutcodes gaat aantreffen in betrekking tot AFS en met die foutcodes kan je gericht gaan zoeken.

En wat betreft het aanmaken van meerdere topics over hetzelfde onderwerp, dat is een no-go op een forum. Als je van mening bent dat je topic op de verkeerde plaats staat roep je de hulp van een moderator of admin in (dat kan door het topic te rapporteren, klik maar eens op het icoontje met tandwiel en pijltje).
josdavids vinden dit leuk
Goedendag,

Vanmorgen de auto laten uitlezen door een Bosch garage.

Krijg de volgende codes:
- C108131 Vermogensmodule Links geen signaal
- C108311 Statisch bochtlicht links massasluiting
- U112300 Databus signaal-ontvangst

Kunnen jullie hier wat mee?

Mvg
De reden waarom we adviseren om met VCDS uit te lezen, is dat we met de door VCDS gevonden codes makkelijker wat kunnen terugvinden op internet (o.a. op de website van Gerrit Speek worden de meeste foutcodes uitvoerig besproken inclusief hints en tips hoe verder te gaan).

Nu is er uitgelezen met een voor ons onbekende tool, moeten we de gevonden codes zien te vertalen naar iets waar we wat mee kunnen...

Wat had de garage na uitlezen te melden?
Het lijkt erop dat er een probleem is met het stuurapparaat in de linker koplamp waardoor dit probleem is opgetreden. De statische bocht verlichting zou betekenen dat het lampje voor de bochtverlichting aan die kant defect is. Deze vervangen lost dan je probleem op

... als je ons oude scans voorschotelt met fouten […]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]

Betere TSI 2.0 motoren

Bouwjaar leidt vaak tot discussies... Mijn Tiguan […]