VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
#2837190
Hallo iedereen,

Ik heb een Passat b8 manueel en ondervind kleine "problemen" met mijn wagen momenteel namelijk:

- Als de wagen koud is gaat deze soms heel moeilijk in z'n 1. Veder schakelt hij perfect en eens hij warm is schakelt deze ook mooi in z'n eerste. Enkel wanneer hij koud is moet je soms echt moeite doen om deze in z'n 1 te krijgen, wat voor de nodige frustraties kan zorgen (bv: Rood licht en je wilt vertrekken maar gaat moeilijk in 1)

- Soms 'klikt' mijn koppelingspedaal. Dit is willekeurig en soms heb ik er helemaal geen last van. Maar soms klikt hij dus en dit is voelbaar in mijn voet. De klik vind plaats wanneer ik deze halverwege in trap. Verder geen problemen met de koppeling.

- Heel soms geeft mijn gaspedaal een soort van tegendruk. Wanneer ik dus wil gasgeven moet ik echt doortrappen om het gewenste resultaat te krijgen. Er is een knopje? onder het gaspedaal dus misschien dat deze er iets mee te maken heeft.

Verder schakelt en start de wagen perfect. Moest er reparatie nodig zijn, zijn deze zaken dan onder garantie?

Alvast bedankt!
#2837195
Of het garantie is kan alleen de verkopende partij je vertellen... wat onder garantie valt verschilt per verkoper (wat wel/niet onder garantie valt staat vaak in onduidelijke bewoording in je koopcontract)...

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]