VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door ThijsWeesp
Hoi allemaal,

In mijn Golf 7 heb ik kort geleden professioneel een nieuwe radio laten inbouwen (Pioneer AVH—Z9200dab). Een dag later heb ik een DSG storing gekregen en moest de auto weggesleept worden. De DSG bak bleek beschadigd te zijn en een revisie nodig te hebben. Ook de mechatronics is vervangen. Omdat na de reparaties de auto foutmeldingen bleef geven heeft de monteur van de DSG de radio uitgebouwd en nogmaals de mechatronics vervangen omdat volgens hem er verband zou zitten tussen het (foutief) installeren van de radio waarbij de CANBUS mogelijk te hoge stroom heeft gekregen en de schade aan de mechatronics heeft veroorzaakt. De monteur van de autoradio geeft aan dat dit hoogs onwaarschijnlijk is en dit nog nooit eerder heeft meegemaakt.

Ben benieuwd naar jullie kijk hierop. Kan hier een verband tussen zitten? Ik heb nu weer een rijdende auto maar zonder de radio en dat vind ik wel een beetje zonde. Ik overweeg deze weer te laten inbouwen maar ben bang dat dit dan mogelijk een storing gaat geven. De monteur van de radio zou navragen of dit kan maar ik ben ook heel benieuwd naar jullie mening en ervaringen!
door DrEd
Een niet OEM radio aansluiten kan inderdaad rare problemen opleveren, Eea hangt van de technische kennis van de autoradio-inbouwer af. De OEM radio fungeert ook als boardcomputer, dus er lopen lijntjes van de ECU richting radio. Als daar iets misgaat of verkeerd aangesloten is kunnen er zeker problemen ontstaan. Als je dat je mechatronic kost is dat wel een hele dure.

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]

Betere TSI 2.0 motoren

Bouwjaar leidt vaak tot discussies... Mijn Tiguan […]