VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2837314
Om het beeld compleet te maken hier de complete lijst aan componenten die veranderd zijn:
MIB 1 naar MIB 2 main unit
5.8" inch scherm naar 8" inch scherm
Kenwood KAC-M1814 Compacte 4-Kanaals digitale versterker

Recent heb ik mijn complete cockpit aangevuld met geluiddempend materiaal om resonantie tegen te gaan. Dit werkt super!
Echter ontbrak er nu wat volume vanuit de standaard geluidsinstallatie.
Hiervoor heb ik de Kenwood versterker aangeschaft met bijbehorende kabels.

De versterker is aangesloten via een T-split quadlock verlengkabel (de grote vierkante aansluiting achter de main unit). Deze gaat dan in een toepasselijke kabel van Kenwood en voedt daarmee de versterker & trekt het geluidssignaal via 4x tulp/RCA.
Dit signaal gaat terug naar de main unit om zo het circuit compleet te maken.
Al met al veel kabels, maar het werkt! Echter niet helemaal.

Het signaal wordt 'versterkt' zoals een versterker dat doet en zorgt voor meer volume en een voller geluid.
Bij hoger volume komt er een probleem kijken.

De achter speakers hebben een restrictie of bescherming omdat deze bij 20-25% volume 'uitschakelen', dan .5 seconden uitblijven en weer aangaan. Waarna zij weer na 1-2 seconden aan te hebben gestaan uitvallen en het probleem zich blijft voortzetten. Bij een lager volume is dit niet het geval. Ook de voorspeakers blijven continu werken zonder problemen.

Ik heb geprobeerd de 4x tulp/RCA kabels anders in te pluggen om het probleem na te bootsen op de voorspeakers, maar dit lukt niet! Het lijkt een probleem te zijn in de main unit, de speakers, de bekabeling of...?

Natuurlijk is dit probleem niet van toepassing als de versterker niet aangesloten is. Waardoor je zou denken dat het probleem zich voortdoet in de versterker.

Nu is mijn vraag: Weet iemand waarom of hoezo dit probleem zich voordoet? En natuurlijk, hoe op te lossen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie aangezien dit erg storend is bij het luisteren van muziek!
#2837315
Toevoeging:
De T-split quadlock kabel is het volgende product:
https://www.navishop.nl/iso2car-vwskoda ... 12268.html

Hierop is de volgende kabel aangesloten die de versterker in gaat:
https://www.rgsound.it/caw-cm1804-cabla ... 29564.html
#2837341
DrEd schreef: 22 feb 2022 18:58 Hoe warm wordt je versterker?
Het is inderdaad een passief gekoelde versterker die erg warm wordt. Dit zou wellicht een probleem zijn zodra ik hem langer in gebruik heb.
Maar het bovengenoemde probleem ontstaat direct nadat de versterker een nacht uitgestaan heeft.

Verder is de versterker geïsoleerd met een foam & metalen laag om de hitte tegen te gaan.
#2837356
Heb de splitters/kabels bekeken, je split Quadlock naar ISO, en vervolgens gebruik je de ISO connectors om je versterker te koppelen. Da's een hele bult kabels, en daar zit ook een risico in dat iets niet/verkeerd aangesloten is. Wil ik nog niet eens over mogelijke verliezen van het signaal praten. Zou je willen gaan adviseren om te gaan doormeten of je audio signalen wel (goed) bij je versterker aankomen.
#2837403
DrEd schreef: 25 feb 2022 11:46 Heb de splitters/kabels bekeken, je split Quadlock naar ISO, en vervolgens gebruik je de ISO connectors om je versterker te koppelen. Da's een hele bult kabels, en daar zit ook een risico in dat iets niet/verkeerd aangesloten is. Wil ik nog niet eens over mogelijke verliezen van het signaal praten. Zou je willen gaan adviseren om te gaan doormeten of je audio signalen wel (goed) bij je versterker aankomen.
Het probleem is opgelost! Het zat hem in een tweeter die kortsluiting veroorzaakte.
Er was een heel klein kabeltje losgekomen die tegen metaal aan kwam. Hierdoor was er spanningsverlies en ging de discover media computer in een veilige modus. En schakelde deze dus geluid uit.

Tweeter vervangen, gemonteerd en getest waarnaar alles lijkt te werken!

Bedankt voor het meedenken.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]