VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door jamezsa
Hallo,
Is het normaal dat je elke jaar de airco vloeistof ( 1234yf gas) moet bijvullen?
Want ik had het vorige keer laten vullen en normaal wordt het lek automatisch getest?

( golf 7 bj 2017)
door Mari
... het is niet normaal als je elk jaar je airco moet laten vullen... wij weten niet waar jij je airco hebt laten vullen en of de werkzaamheden zijn gedaan zoals het hoort, die vraag kan alleen beantwoord worden door diegene die het heeft gedaan!

Normaliter wordt het restant aan koelmiddel uit het systeem gehaald, wordt het systeem vacuum getrokken en gekeken of er eventueel lekkage is. Als dat niet het geval is zal het systeem weer met een voorgeschreven hoeveelheid koelmiddel worden gevuld.

Diegene die jouw systeem heeft gevuld zou ook moeten kunnen vertellen hoeveel koelmiddel uit het systeem is gehaald en met hoeveel het vervolgens weer gevuld is. Bij veel zaken krijg je daarvan een rapportje...
door jamezsa
De eerste keer toen ik het had laten vullen, ze hebben met een uv licht en machine gecontroleerd en geen lekkage geconstateerd. Éen jaar later terug laten bijvullen en ook geen lekkage. En tot vandaag het blaast een fluitend geluid en dan hebben ze gezegd dat ik de auto moet binnen doen voor alles uit te zoeken pff...
door jamezsa
Mari schreef: 02 mar 2022 19:47 ... het is niet normaal als je elk jaar je airco moet laten vullen... wij weten niet waar jij je airco hebt laten vullen en of de werkzaamheden zijn gedaan zoals het hoort, die vraag kan alleen beantwoord worden door diegene die het heeft gedaan!

Normaliter wordt het restant aan koelmiddel uit het systeem gehaald, wordt het systeem vacuum getrokken en gekeken of er eventueel lekkage is. Als dat niet het geval is zal het systeem weer met een voorgeschreven hoeveelheid koelmiddel worden gevuld.

Diegene die jouw systeem heeft gevuld zou ook moeten kunnen vertellen hoeveel koelmiddel uit het systeem is gehaald en met hoeveel het vervolgens weer gevuld is. Bij veel zaken krijg je daarvan een rapportje...

In de bijlage heb ik de rapport toegevoegd
https://drive.google.com/file/d/1MqhWnD ... p=drivesdk
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010