VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Beste,

Ik ben even ten einde raad en wens even beroep te doen op jullie, alle ideeën / voorstellen zijn ten zeerste welkom!

Ik heb een VW Passat B6 136hp, motorcode BMA aangeschaft. 2.0 TDI van 2008, DSG 6 bak
Toen ik ermee naar huis reed viel me direct op dat wanneer de auto op bedrijfstemperatuur komt hij een vreemd - zoemend geluid maakt die vooral hoorbaar is wanneer je toeren maakt en dan het gaspedaal loslaat.

Ik heb er een filmpje van gemaakt die je hier kan bekijken:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=r8sKHIz ... cordMister[/youtube]

Wat ik tot nu toe alreeds gedaan heb:
- Uitgelezen met VCDS op foutmeldingen, niets op te merken. De enige fout die opmerkelijk was; is die van EGR klep,
maar deze is alreeds vervangen en ik zit nog steeds met het zoemend geluid. Geen foutmeldingen meer te detecteren via VCDS

- Groot onderhoud uitgevoerd (Olie, Oliefilter, Luchtfilter, Benzine filter en Interieurfilter zijn vervangen)
- Getande riem is vervangen + Waterpomp (preventief) + Alle geleide/Spanrollen, tensioners en pulleys
- V-Riem is ook vervangen + Tensioner + Pulleys
- Nieuwe EGR klep

Bovenstaande kan dus al worden uitgesloten.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg
Hans
Vermogen lijkt goed. Ook na warm rijden en dan eens vloeren van 0 - 100 lijkt allemaal goed te verlopen.
Ik ga eens proberen de alternator volledig los te maken heb ergens iets gehoord dat het ook de propeller ring kan zijn in de alternator ipv de poelie..
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]