VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Eigenlijk als sinds het begin ik deze fijne auto heb.
Klopt de temperatuur niet
(Fotos onderaan)

In de zomer is het 13 of 14 graden en vanochtend was het -4 graden

Als het warm is heb ik het gevoel dat de climate control niet echt koud word .

Ik heb zelf al een beetje research gedaan en voorbumper temp sensor vervangen.
Dit heeft niks gedaan, gloednieuwe sensor

Beetje in het climate control menu geflikflooid
Krijg deze foutmeldingen voor het geval iemand vraagt
214
256
4fa

Ik denk dat ik de sensor bij het handschoen kastje moet vervangen maar ben niet zeker van en weet niet of ik de foutmeldingen goed begrijp.

Ook heb ik een motorlampje met camshaft position circuit 1 & 2 error.
Maar motor klinkt goed verder.
Wel heb ik een koelvloeistof lek boven de positie van de nokkenas sensor en is deze vies en nat.
Ik vermoed dat het lek bij het termostaat huis zit want het zit er recht boven. (Foto met blauwe omlijning)
Ik heb een nieuwe nokkenas sensor en ik denk dat als ik hem vervang het motorlampje wel weg zou zijn.

Ook heb ik een piepende pully aan de linkerkant van het motorblok namelijk die ene die aan dat grijze spannertje vastzit, gisteren even wd40 in gespoten en toen ging die wel even op stil maar daar gaan we zaterdag maar kijken.
De laagste foto toegevoegd is waar het geluid vandaan komt, ik vermoed dat er een schroef of iets in moet zitten in dat gat op de foto want als ik het spannertje naar beneden duw dan verminderd het geluid

Mijn vragen zijn :
1 ) ik zou graag de foutcodes willen weten de betekenis en hoe ik ze op kan lossen.
2 ) wat het probleem met de temperatuur is want ik wil namelijk een flinke afstand naar zuid frankrijk rijden volgend jaar en dan moet de airco wel werken natuurlijk.
3 ) camshaft position circuit malfunction, mocht iemand weten hoe je dit oplost hoor ik het graag ( ik denk door nieuwe nokkenas sensor en reparatie van koelvloeistof lekage)
4 ) wegens kosten van het lekken koelvloeistof heb ik een tijd water bij gemixt hoorde van de week dat dit wss niet goed is ook als ik onder de auto kijk naar temp huis zie ik wat lijkt op beetje roest.
Mijn vraag is hier graag alle info die je kan delen plus mocht het zo zijn dan zou ik graag een ander thermo huis of thermostaat willen hebben voor een goede prijs.
5 ) graag zou ik tekeningen hebben van mijn auto zodat ik precies kan zien waar wat zit bijv 2.3 v5 motor tekening

Foto 3 en 4 temp wat ik bedoel
Foto 2 nokkenas sensor
Foto 1 thermostaathuis van onder (volgens mij)

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
Met vriendelijke groet
Corkie
Bijlagen:
20220412_163957.jpg
20220412_163957.jpg (2.59 MiB) 296 keer bekeken
20220412_135251.jpg
20220412_135251.jpg (1.36 MiB) 304 keer bekeken
20220410_154914.jpg
20220410_154914.jpg (3.21 MiB) 304 keer bekeken
20220412_070026.jpg
20220412_070026.jpg (1.77 MiB) 304 keer bekeken
20220412_070022.jpg
20220412_070022.jpg (1.93 MiB) 304 keer bekeken
Google is je beste vriend voor het opzoeken van de gevonden codes... beter is misschien om de auto eens uit te lezen met VCDS, dan heb je foutcodes die wat makkelijker terug te vinden zijn (o.a. op de website van Gerrit Speek).
... hoe simpel kan het zijn... Google: climatronic codes VW

Krijg netjes de verwijzing naar een PDF-file op de website van een bekende in betrekking tot VCDS en Foutcodes... Gerrit Speek...

--> https://www.gerritspeek.nl/fotos/vag-co ... -codes.pdf

Staat nog meer op de website van Gerrit Speek, zet hem onder je favorieten ;-)

--> https://www.gerritspeek.nl/vag-com_climatronic.html
Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekvee[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden