VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2837797
polo 6R-VW25 (6N0 ) GTI 1.4 bouwjaar 2012 met vier foutcodes 2798 - 2984 - 4235 en 4269 alle de foutmelding kortsluiting aan massa. Voorheen geen storingen tot dat noodloop ging branden. Auto start goed en bij normaal rijden weinig te merken. Bij doortrekken schiet ie tekort. Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken ?
#2837798
Waarmee uitgelezen? Dan weten we waar naar moeten zoeken omdat de informatie die je geeft wel heel summier is. Ik vermoed dat er bij de foutcode nog wel iets meer staat dan alleen kortsluiting aan massa...

Dus als je wat meer weet te melden, kunnen we wellicht wat adviseren... liefst zie ik een complete scan gemaakt met VCDS aangezien sommige foutcodes aan elkaar gelinkt kunnen worden, wat dan weer te zien is in de scan...
#2837799
Beste,

bedankt voor de snelle reactie. Kan je hier iets mee.

Gunther



Zaterdag,16,April,2022,11:51:13:00009
VCDS -- VAG/VAS Emulator onder Windows Loopt op Windows 10 x86
VCDS Versie: PRI 21.9.0.6
Data versie: 20211022 DS330.0
www.Ross-Tech.com






--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------









2798 - Cilinderrij 1; nokkenasverstelling
P2088 00 [237] - Kortsluiting met massa
MIL AAN - Bevestigd - Getest sinds Wissen Geheugen
Freeze frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frequentie: 1
KM-stand: 79841 km
Datum: 2022.04.15
Tijd: 15:31:47

Motortoerental: 943.50 /min
Genorm. bel.waarde: 38.4 %
Rijsnelheid: 255 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 47 ∞C
Aanzuigluchttemperatuur: 22 ∞C
Buitenluchtdruk: 1020 mbar
Spanning contact 30: 10.413 V
Verleerteller na OBD: 40
massastroom via gasklep: 15.4 kg/h
Gemiddelde inspuittijd: 2.817 ms
Bedrijfsfunctie motor: Nullast
Bedrijfsfunctie motor-Test_Program_Channel 87: 5

2984 - Magneetklep laaddrukbegrenzing (N75)
P0245 00 [237] - Kortsluiting met massa
MIL AAN - Bevestigd - Getest sinds Wissen Geheugen
Freeze frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frequentie: 1
KM-stand: 79841 km
Datum: 2022.04.15
Tijd: 15:31:47

Motortoerental: 943.50 /min
Genorm. bel.waarde: 38.4 %
Rijsnelheid: 255 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 47 ∞C
Aanzuigluchttemperatuur: 22 ∞C
Buitenluchtdruk: 1020 mbar
Spanning contact 30: 10.413 V
Verleerteller na OBD: 40
Hoge brandstofdruk: regelafwijking: -7.2110 MPa
Laaddruk voorgeschreven waarde: 590.08 hPa
Laaddrukregeling: voorgeschreven waarde: 0.0 %
Status storingvoorwaarden diagnose laaddrukregeling: 0
Status oplossingsvoorwaarden diagnose laaddrukregeling: 80

4235 - Magneetklep 1 van absorptie-koolfilter (N80)
P0458 00 [237] - Kortsluiting met massa
MIL AAN - Bevestigd - Getest sinds Wissen Geheugen
Freeze frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frequentie: 1
KM-stand: 79841 km
Datum: 2022.04.15
Tijd: 15:31:47

Motortoerental: 251.50 /min
Genorm. bel.waarde: 45.9 %
Rijsnelheid: 255 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 47 ∞C
Aanzuigluchttemperatuur: 22 ∞C
Buitenluchtdruk: 1020 mbar
Spanning contact 30: 10.413 V
Verleerteller na OBD: 40
massastroom via gasklep: 13.0 kg/h
Gemiddelde inspuittijd: 3.484 ms
Bedrijfsfunctie motor: Nullast
Bedrijfsfunctie motor-Test_Program_Channel 87: 5

4269 - Omloopklep van uitlaatgasturbo
P0034 00 [109] - kortsluiting met massa
Bevestigd - Getest sinds Wissen Geheugen
Freeze frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frequentie: 1
KM-stand: 79841 km
Datum: 2022.04.15
Tijd: 15:31:47

Motortoerental: 943.50 /min
Genorm. bel.waarde: 38.4 %
Rijsnelheid: 255 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 47 ∞C
Aanzuigluchttemperatuur: 22 ∞C
Buitenluchtdruk: 1020 mbar
Spanning contact 30: 10.413 V
Verleerteller na OBD: 40
Hoge brandstofdruk: regelafwijking: -7.2110 MPa
Laaddruk voorgeschreven waarde: 590.08 hPa
Laaddrukregeling: voorgeschreven waarde: 0.0 %
Status storingvoorwaarden diagnose laaddrukregeling: 0
Status oplossingsvoorwaarden diagnose laaddrukregeling: 80
#2837815
In elk geval de onderdelen die in je scan naar voren zijn gekomen... stekker van allemaal loshalen, nieuwe zekering plaatsen, een voor een de stekkers terug steken en kijken bij welke de zekering doorbrand...
#2837820
Bedankt hiervoor, ik ga kijken of ik de letters kan vergroten. Ze zijn klein voor mijn ogen. Ben benieuwd of ik iets ontdekt krijg. Wat me opvalt is dat de koelvin kort na het starten al volle toeren begint te draaien. Zet ik de motor af dan gaat de ventilator in toeren tal naar beneden en stop na een paar minuten.
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]