VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door lupo2002
Beste mensen. Ik wil een setje parkeersensoren inbouwen, achterbumper gaat me wel lukken maar weet niet hoe ik de sensoren aan de voorzijde moet laten activeren. Bij de achterbumper worden de sensoren geactiveerd bij het intrappen van de rem (bij automaat) of de achteruitrijlichten, mijn auto is handgeschakeld. Mijn idee was na lang nadenken is een schakelaartje monteren op de koppelingspedaal en bij de minste intrap beweging de sensoren aan de voorzijde activeren. Maar weet niet of dit de slimste of correcte manier is. De bedoeling is dat de sensoren pas activeren bij een snelheid lager dan +-10 kh. Hoe.kan ik dit het beste realiseren?

Iemand andere/betere tips? Alvast bedankt

Gaat om een Golf 6 2011
door Mari
Post hier hetzelfde antwoord als wat ik op het TDI-forum ook al heb gepost... ;-)

... parkeersensoren achter die geactiveerd worden bij intrappen rem... moet niet gekker worden... sterker nog, je zal dan gek worden van het gepiep door achteropkomend verkeer...

Parkeersensoren achter worden geactiveerd door inschakelen achteruit, niet anders...

Bouw originele sensoren in en laat die activeren (voor zover mogelijk), al het andere wat je verzint met schakelaars e.d. direct snel vergeten...
Antera vinden dit leuk
door lupo2002
Hey Mari bedankt voor de snelle reactie.. Ja dat dacht ik dus ook aan voorzijde is teveel geklooi met kabelboom en heb daar ff geen zin in. Dan laat ik de voorbumper schieten en doe dan enkel de achterzijde..minder werk en is simpel te monteren op de achteruitrijlicht, gaan dus enkel piepen in de achteruit. Kan een kompleet nieuw aftermarket setje kopen voor bijna gratis en het ziet er dan achteraf origineel uit sensoren zitten mooi strak/vlak op de bumper.
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]