VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Xdoos
Goedenavond allemaal,

Ik heb hier een caddy met een aantal fout codes welke ik hieronder zal vermelden.
Het probleem is als volgt, de eigenaar heeft de gas installatie laten uitbouwen, hierna werkte alles naar behoren maar sinds een aantal maanden is hij in de noodloop gegaan en komt niet hoger in toeren dan 3000 rpm.

Bij het uitlezen heb ik de volgende foutcodes aangetroffen.

4 Faults Found:
008482 - Accelerator Position Sensor (G79)
P2122 - 002 - Signal too Low - MIL ON
013177 - Shut-Off Valve for High Pressure Has Regulator (N372)
P3379 - 004 - Open Circuit - MIL ON
013187 - High Pressure Gas Sensor (G400)
P3383 - 001 - Short to Plus - MIL ON
013190 - Low Pressure Gas Sensor (G401)
P3386 - 001 - Short to Plus - MIL ON

Als ik het goed begrijp heeft hij ergens kortsluiting, dit komt allemaal weg bij de gasinstallatie die niet meer aanwezig is, ik heb al even gezocht maar omdat ik dit zelf niet heb uitgebouwd weet ik niet zo 1,2,3 waar ik de nog aanwezige kabels kan vinden.

Groeten,

Henk.
door Mari
... de eerste foutcode verwijst naar je gaspedaal, als je zelf in bezit van VCDS bent zou je de meetwaardeblokken eens kunnen controleren wat deze aan waardes terug geeft wanneer je het gaspedaal los laat en intrapt.

Gezien de andere foutmeldingen betrekking hebben op sensoren en kleppen, zou ik de gemeenschappelijke deler ervan maar eens gaan nalopen, de bedrading...
door Xdoos
Hey Mari bedankt voor je bericht, het gaspedaal heb ik gecheckt met vcds deze lijkt geen vreemde waardes te geven, de bekabeling van de gas inspuiting is nog aanwezig op het blok dit ziet er allemaal nog prima uit, weet jij misschien waar nog meer bekabeling zit mbt de gasinstallatie, zou dit kunnen zoeken in de buurt van de benzine tank waar voorheen de gastanks hebben gezeten?

Bedankt,

Henk
door Mari
... "lijkt geen vreemde waardes te geven"... dan wis je de foutcodes allemaal en kijk je wat er terug komt... overal kunnen losse stekkers hangen die betrekking hebben op de uitgebouwde gasinstallatie... je ogen de kost geven onder de motorkap of er niet ergens een stekker tegen metaal bengelt...

In elk geval zorgt de foutcode op je gaspedaal voor de noodloop... de andere kunnen al veel langer aanwezig zijn, ook ten tijde dat de auto nog geen problemen gaf ...
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden