VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
door Gewoongijs
#2837988
Hallo allemaal. Hier een trotse bezitter van een VW GOLF III (1H1) 1.4 (44 kW / 60 cv) uit 1992. Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem:
Meestal doet de auto het prima, gelijk starten en rijden als een zonnetje. Helaas komt het af en toe voor dat ze niet meer wil starten. Koude of warme motor maakt geen verschil.
Het klinkt alsof de motor aanslaat dus ik laat de sleutel los en de motor valt dan gelijk weer uit. Dit gaat dan gepaard met een sterke benzine lucht in de auto. Ook is het een paar keer voorgekomen dat de toeren uit zich zelf omhoog gaan. De motor geeft dan uit zichzelf gas en naar een beetje spelen met mijn versnellingen en het gaspedaal houd dit dan weer op en rijd ze weer prima. Als dit gebeurt hoor ik dan 1 van de relais knipperen. Dit is het relais met nr1 erop, deze is 'los' geplaatst boven de andere 12 vaste relais. Ik heb deze geprobeerd eruit te halen om te vervangen maar hij zit zo vast als een huis.
De problemen zijn begonnen sinds mijn vrouw een tijd geleden teveel olie had bijgevuld. Dit was via de karter ontluchting in de luchtfilter en carburateur gekomen. Die is goed schoongemaakt en werkt weer naar behoren.
Het probleem is er dus niet altijd maar wel erg vervelend omdat ik de motor gewoon niet meer helemaal kan vertrouwen....
Heeft iemand tips?

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]

Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]