VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
  • Gebruikersavatar
#2840635
Idem voor ID.3 valse beloftes. 3.0 komt maar niet via Over the air update. Zogenaamd is auto een dag weggeweest voor update van software 2.3 naar 2.4 maar staat gewoon nog op 2.3. Ze zeggen dat dat hoort maar ik ken echt geen enkele programmeur die het voor elkaar krijgt onbewust een versienummer gelijk te houden na een update. Ik vermoed dat ze de auto’s met deze smoes terugroepen om iets te fixen dat het daglicht niet mag zien.. zoiets als met dieselgate misschien? VW reageert niet en kan geen status geven. Ik raad iedereen aan een review achter te laten via google maps bij Pom in Leusden of de dealer waar je de auto hebt gekocht. Wellicht komt er dan op ‘termijn’ een zinnig antwoord. Succes 🤞
ChopChop vinden dit leuk
#2840636
Dat is toch geen antwoord wat ze je geven?. Hun mail zegt echt helemaal niks..
s598437 schreef: 05 jan 2023 09:07 Goedemorgen,

Ik ben de afgelopen dagen in contact met de klantenservice bij Volkswagen om ik enorm last heb van de bug in 2.4 dat de laadlocaties iedere keer weer verdwijnen. Dit was hun reactie, naar 2-3 keer aandringen vanuit mijn kant :-). Ontvangen vanochtend 5-1-2023 8:30u CET:

"Beste xxxxx,

Hartelijk dank voor uw terugkoppeling aangaande uw Volkswagen ID.4.

Zoals aangegeven in de uitrol van de 'OTA' voor een deel begonnen in Nederland en Belgie. Het zal waarschijnlijk enkele weken duren tot u deze update in uw wagen ziet.

Naar aanleiding van uw vraag hebben wij onze systemen nagekeken en hieruit blijkt dat de 'OTA' op dit moment nog niet beschikbaar is in uw wagen.

Het staat u uiteraard vrij om opnieuw contact op te nemen mocht u de 'OTA' over een maand nog niet hebben ontvangen.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd en rekenen op uw geduld. Wij begrijpen uiteraard dat u uitkijkt naar de ‘OTA’ update.

Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat natuurlijk graag.
#2844293
Heb wederom contact gehad met de klantenservice van VW aangezien mijn ID.4 al 24 uur off line was. Heb in de slipstream toch maar weer de vraag gesteld of de 3.0-update aanstaande was. Dit was hun reactie (vanochtend, 3-3-2023 ontvangen):

Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw Digitale Service team van Volkswagen.

Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat u graag wilt weten wanneer u de ‘Over-The-Air’ update voor de ID. Software 3.0 kunt verwachten.

De nieuwe ID. software 3.0 update golf zal deze week van start gaan. De uitrol van de 'OTA' updates vindt in golven plaats. Het is niet mogelijk om vooraf te bepalen voor welk tijdslot uw voertuig wordt toegewezen.
Zal mij benieuwen of het dit jaar nog gaat lukken :-/
#2844606
Ik ontving dit bericht vanochtend na om een update te hebben gevraagd:
Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat u graag wilt weten wanneer u de ‘Over-The-Air’ update voor de ID. Software 3.0 kunt verwachten.

Wij hebben met nuttige feedback van onze klanten problemen geanalyseerd, die sommige klanten hebben ondervonden tijdens de installatie van de 3.0-update. De oorzaken zijn inmiddels geïdentificeerd en optimalisaties in de software zijn geïmplementeerd, evenals in de backend-systemen om deze problemen aan te pakken.

Om deze veranderingen effectief te maken, moesten wij helaas de lopende golven van de 3.0-update (tijdelijk) stoppen.

Uiteraard gaan wij weer verder met de update, zodra de software is aangepast. U zult hiervan op de hoogte worden gebracht.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd en rekenen op uw geduld. Wij begrijpen uiteraard dat u uitkijkt naar de ‘OTA’ update.

Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat graag.

Onze medewerkers zijn te bereiken op telefoonnummer 0800 0200 453.

Informeer de support medewerker ook het casenummer 0001823372, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden.

Wij wensen u altijd een veilige reis met uw Volkswagen ID.4.


Uw team van Volkswagen
#2844722
Zie mijn eerdere reacties over de update naar 3.0

Al meer dan een jaar worden we aan het lijntje gehouden door Volkswagen. Vorig jaar keurig de update naar 2.4 laten uitvoeren incl. accu...maar nog steeds gebeurt er helemaal niets.
Volgens mij hebben ze bij Volkswagen een technisch probleem bij het OTA updaten van de ID4. Het zou mij niet verbazen dat we ergens dit jaar een bericht krijgen dat we de update bij de garage moeten laten installeren.
De antwoorden die je krijgt van Volkswagen zijn standaard antwoorden, ik krijg het idee dat ze het zelf ook niet weten.
Van een merk zoals Volkswagen zou je meer verwachten, het lijkt wel een beetje een dieselgate te worden ;-)

Bij de consumentenclaim service heb ik alvast een "claim" laten aanmaken. Ben jij het wachten ook zat, verstuur dan de brief die ik alvast voor je hebt gemaakt (zie hyperlink in eerdere reactie). Op deze manier hoop ik dat Volkswagen iets meer doordrongen raakt van het feit dat ID4 gebruikers die een auto hebben gekocht voor een slordige € 50.000 al meer dan een jaar bepaalde functionaliteit NIET kunnen gebruiken die wel op de Volkswagen website wordt aangeboden.
Dan heb ik het nog niet eens over de WE connect app, die ook nog veel functionaliteit mist die wel is beloofd. Zo kan ik nog steeds niet zien waar mijn ID4 geparkeerd is en het versturen van routeinformatie naar de auto werkt gewoon NIET.

Allemaal erg jammer, een gemiste kans voor Volkswagen, slechte communicatie vanuit Volkswagen met de huidige ID4 gebruikers. Ik wordt er een beetje triest van.

Het is nu april 2023, ik moet nog zien dat er dit jaar nog uberhaubt een update komt.
#2844825
Wat een grap die vw!!

Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw Digitale Services team van Volkswagen.

Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat u graag wilt weten wanneer u de ‘Over-The-Air’ update voor de ID. Software 3.0 kunt verwachten.

Wij hebben met nuttige feedback van onze klanten problemen geanalyseerd, die sommige klanten hebben ondervonden tijdens de installatie van de 3.0-update. De oorzaken zijn inmiddels geïdentificeerd en optimalisaties in de software zijn geïmplementeerd, evenals in de backend-systemen om deze problemen aan te pakken.

Om deze veranderingen effectief te maken, moesten wij helaas de lopende golven van de 3.0-update (tijdelijk) stoppen.

Uiteraard gaan wij weer verder met de update, zodra de software is aangepast. U zult hiervan op de hoogte worden gebracht.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd en rekenen op uw geduld. Wij begrijpen uiteraard dat u uitkijkt naar de ‘OTA’ update.

Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat graag.

Onze medewerkers staan altijd voor u klaar op telefoonnummer 0800 0200 453.

Informeer de support medewerker ook het casenummer 1854690, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden.

We wensen u altijd een veilige reis met uw Volkswagen ID.4.


Uw team van Volkswagen
#2844868
Nieuws van vw:
Lieve allemaal,
Zoals aangekondigd op 27 maart, komen we terug met het laatste nieuws over de komende software-updates voor je ID.
Na analyse van de technische omstandigheden en de algemene feedback van onze klanten, vooral hier in het ID. Chauffeursclub, we zijn tot het volgende besluit gekomen:
Een. Alle voertuigen met een softwareversie OUDER dan ID. software 3. x wordt uitgenodigd om een update te ontvangen in de workshop. De getroffenen worden door hun servicepartners gecontacteerd om een afspraak te maken.
Gelieve te begrijpen dat we een groot aantal voertuigen zullen updaten en dat het plannen van afspraken voornamelijk afhankelijk is van de capaciteit van de individuele servicepartners. Het kan dus enkele weken duren. U ontvangt dan echter de laatste beschikbare ID. software versie 3.2.
Houd er rekening mee dat ZONDER afspraak uw servicepartner uw verzoek om de update te installeren kan afwijzen. Bespaar jezelf de moeite en wacht tot je servicepartner contact met je opneemt, wat binnenkort zou moeten gebeuren.
Twee. We zullen ook voertuigen met ID updaten. software 3.0 of NIEUWER. Ons doel is altijd om uw voertuigen zo snel mogelijk naar het nieuwste softwarepoftware niveau te brengen zodat u profiteert van de vele nieuwe functies. Daarom is het voor ons alleen maar logisch om diegenen die nog op versie 2 zitten prioriteit te geven. x.
Naast de reeds bekende kenmerken van ID. software 3.0, met de nieuwe ID kun je de volgende nieuwe functies en verbeteringen verwachten. software 3.2:
• Plug & Opladen
• Verbeterde routeplanning en berekenen + volledige routeimport vanuit de app
• Weergave van laadvermogen [kW] in het infotainmentscherm
• Voertuiggezondheidsrapport in de app
• Diverse verbeteringen in stabiliteit en prestaties

... je hebt het andere topic waarin je gepost hebt[…]

Park assist

Moet hardware komen. Is niet zomaar te activeren.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]

Ik ben sinds een maand in het bezit van een VW UP […]