VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door GNol
Hallo,
Heb een Passat station uit 2009 met zonnecel dak. Zonneceldak werkte altijd perfect totdat de aanjager defect ging. Deze is vervangen door de garage. Toen bleek er een foutmelding te zijn van de luchtkwaliteitssensor. Deze is ook vervangen
Nu werkt deze airco/luchtverversing bij stilstand niet meer.

Mijn vraag is: is er een bepaalde zekering of relais die hiervoor verantwoordelijk is, of moet er ergens een reset worden uitgevoerd.
Uitlezen met VCDS kans is groot dat er wat naar boven gaat komen... neem aan dat de aanjager het doet en de foutmelding omtrent de luchtkwaliteit niet meer is terug gekomen na vervanging van de sensor...

Is me niet geheel duidelijk wat je precies bedoeld met het niet werken van de airco/luchtverversing? Of de airco werkt lijkt me niet zo lastig te controleren, aanzetten en kijken of er beduidend koude lucht uit de roosters komt ;-)
Hallo Mari,
Dank alvast voor je respons. Airco werkt uiteraard bij draaiende motor. Maar niet bij uitschakeling, dus bij parkeerstand. Dan zou de zonnecel de werking moeten overnemen bij een te hoge binnentemperatuur.
Als het waar is wat je zegt, dan zou de aircopomp naast een aandrijving via de motor ook nog een electrische aandrijving hebben... daar zal dan wel wat mee mis zijn... kom ik weer terug bij mijn eerste opmerking: uitlezen met VCDS...
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]