VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Caddy
door marielily83
#2838179
Hallo , ik heb een raar probleem met mijn ABS . Ik heb een caddy maxi 1.6 TDI met 102 pk van december 2010 .
Eerst kreeg ik af en toe een error op ESP/ ABS . Deze ging dan ook vanzelf weer weg . Toen hij steeds meer begon te verschijnen toch maar eens laten uitlezen . Er kwamen 4 fouten naar boven . ABS sensor rechts achter , speed sensor rechts achter , low voltage en mechanical error . Dus dan maar nieuwe ABS sensor geplaatst . Fout was nog niet weg . Dan zijn we wat gaan meten . Er komt 11,8 volt aan op de stekker van de ABS sensor . De sensor links (oud ) en de sensor rechts ( nieuw ) allebei rond de 400 k ohm . Dus leek me allemaal ok . Als ik aan het wiel draaide en ik meet op de sensor dan gebeurde er niets . Ik dacht dat er dan 0,2 V opgewekt moet worden . Het draaien ging nogal stroef en ik hoorde al een tijdje een bijgeluid dus dacht meteen zal maar een nieuwe naaf plaatsen . Dus nieuwe naaf besteld met lager en ABS ring ... nog steeds een foutmelding . Terug laten uitlezen en wissen maar de fout komt meteen terug zelfs nog voor we gaan rijden. Aangezien er spanning toekomt op de stekker voor de sensor denk ik dat de bekabeling in orde is en de ABS module ook aangezien deze de sensor aanstuurt . Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat de nieuwe sensor niet diep genoeg gaat en dus te ver van de ring staat , of bij OBD eleven waar de auto mee uitgelezen is rechts en links omgewisseld worden en het dus aan de linkse kant is da alles stuk is . Heeft iemand ooit ook al eens zoiets meegemaakt en wat was de oorzaak ? Ik zie effe door het bos de bomen niet meer ...
Dank bij voorbaat,
MVG Christoph
door marielily83
#2838180
Misschien nog een kleine nota , in het begin stond de fout in het groen bij OBD eleven. Dit wil zeggen een sporadische fout die ook weer weg gaat , maar nu staat de fout in het oranje en statisch . De fout is dus altijd aanwezig nu .
door RRider
#2838186
Hallo Christoph,

gezien je verhaal verwacht ik dat het probleem in de bedrading zit, of een stekkeraansluiting. Dit is een kwestie van meten en het juiste schema hebben. Hiervoor heb je dus iemand nodig die goed is met bedrading. Ik weet niet waar jij zit, ik zit in Vijfhuizen bij Haarlem.

Edit: je verwacht dat er geen kabelbreuk is, omdat er 11,8 volt aankomt. Het kan ook zijn dat de mantel ergens beschadigd is, en sluiting maakt met massa.
door marielily83
#2838199
Hallo , na nog wat testen zijn we eruit geraakt . Zoals ik eerder al zei had ik sporadisch een fout op de ABS rechts achter . Nieuwe sensor erin maar fout was nu constant aanwezig . Nieuwe naaf met lager en ABS ring geplaatst ... nog steeds altijd aanwezig. Terug laten uitlezen en fout was nog steeds altijd aanwezig ... voor de gekheid eens terug de oude kapotte sensor geplaatst en fout was weer sporadisch ... de nieuwe sensor is dus duidelijk de oorzaak . De weerdtandswaarde klopt met een andere sensor , afmetingen volledig hetzelfde als de oude ... blijkbaar is de nieuwe sensor perfect in orde maar de auto wil hier blijkbaar niet mee communiceren ... gisteren op de sloop eentje gehaald om te testen en probleem is weg ... conclusie ... voor electronica beter alleen originele onderdelen gebruiken
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]