VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Roy1980
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een Golf 6 cabrio uit 2014. Een geweldige auto, maar een paar kleine puntjes. Wellicht kan één van jullie mij vertellen hoe op te lossen.

1. Deuren zijn een beetje verzakt. Hoe zijn deze te stellen?

2. Tijdens het sluiten en vergrendelen van het dak, lijkt de vergrendelingshaak niet helemaal lekker aan te komen in de vanger. Is dit te stellen en zo ja hoe?

3. De ramen piepen tijdens het openen en sluiten. Is hier een trucje voor?

Alvast dank voor jullie hulp.

Groet,

Roy
door wimenjoke
Als ik zo de eerste twee punten lees dan zou ik de maten maar eens controleren van de carrosserie links en rechts.
Ook de hoogte vanaf de bodem.
Ik heb zo het idee dat er wat doorzakt, mogelijk schade geweest maar dat had je kunnen weten voor aankoop middels bij voorbeeld Autocheck.nl.
Voor een tientje weet je alles.
door onno77
Hallo,

Je gaf aan het gepiep met de ramen te hebben opgelost met wd40.
Nou heb ik het probleem alleen aan de bestuurders kan en heb hier al een wd40 tussen gespoten, echter zonder resultaat.
Hoe heb je dit precies gedaan als ik vragen mag?
door Mari
onno77 schreef: 29 aug 2023 12:49 Je gaf aan het gepiep met de ramen te hebben opgelost met wd40.
Nou heb ik het probleem alleen aan de bestuurders kan en heb hier al een wd40 tussen gespoten, echter zonder resultaat.
Hoe heb je dit precies gedaan als ik vragen mag?
Topicstarter heeft 11 juli 2022 het forum voor het laatst bezocht, dus ben bang dat het antwoord op je vraag niet van hem gaat komen.

Probeer te lokaliseren waar gepiep vandaan komt, dan kun je gericht met WD40 aan de gang... Ben alleen bang dat als het aan het raammechanisme ligt WD40 een hele tijdelijke oplossing is...
door onno77
Hallo Mari,

Ja zag ik ook nadat ik mijn bericht had geplaatst.
Weet al wel waar het piepen vandaan komt, er kom er echter lastig bij, en met wd40 erin spuiten heeft helaas niet geholpen.
Nu het weer regent is het piepen wel minder gewoon en zelfs bijna weg.

Ik denk er over om mijn VW Jetta Hybrid in te ruil[…]

... ik weet waar je het gelezen hebt... 2 posts na[…]

Radiator slaat niet aan

misschien is ook zijn thermostaat kapot (nlijft op[…]

hoi expedition, ik zou ipv e10 superplus of aral 1[…]

VW app of WE connect

Ik kreeg eerder het advies de nieuwe app te instal[…]

Litec ervaringen?

Hallo iedereen, Mijn persoonlijke ervaring met Lit[…]

Als je de site gebruikt heb je een idee wat de v[…]

TK: Polo 6N2 GTI onderstel

Wegens een planwijziging te koop aangeboden VW Pol[…]