VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Larkie
Beste forumleden,

Afgelopen dinsdag ben ik met mijn stomme kop met open deur tegen een paal gereden in zijn achteruit... Nu hangt de deur scheef aan de auto aangezien de schroeven van de onderste scharnier afgebroken zijn door de druk van de paal (zie bijlage) Ook is er aan de voorzijde veel schade...

Mijn idee was om ergens bij de sloop een nieuwe deur aan te schaffen en deze er nieuw in te zetten, maar ik vraag mij af of het scharnier nog opnieuw te bevestigen is met nieuwe schroeven? Ik snap dat het misschien lastig te beoordelen is, maar ik was benieuwd naar jullie inschatting voor ik het bij de garage laat checken. ;)

Ik hoop dat iemand kan helpen

Groet Lars
IMG_3257.jpg
IMG_3257.jpg (1.34 MiB) 330 keer bekeken
IMG_3256.jpg
IMG_3256.jpg (1.68 MiB) 330 keer bekeken
door Mari
Het correct hangen van een deur schijnt een klote klusje te zijn (is me verteld, zijn zelfs garages bij die er niet aan beginnen)... ik zou langs een schadehersteller rijden en me door hen laten informeren wat het beste gedaan kan worden en hoe!
door JUUL
Aiiii dat is vervelend. Het vervangen van de deur vind ik niet bepaald hogere wiskunde als je maar geduld hebt en een beetje technisch bent aangelegd.

Het is meer werk, maar voor het beste resultaat moeten de voorbumper en het voorscherm eraf. Dan kun je makkelijker bij de scharnierbouten, dit scheelt ook enorm bij het afstellen. De oude deur eraf en de nieuwe deur (het liefst met 2 man) losjes monteren. Hierna til je de deur een beetje op en doe je hem dicht. Draai de scharnierbouten nu aan en controleer of de deur er goed in hangt (lees opent en sluit). Afstellen doe je door scharnierbouten wat losser te draaien en de deur iets verder te tillen of te laten zakken en de bouten weer aan te draaien. Het kan even duren voordat de deur goed erin hangt, vandaar het geduld. Als de deur eenmaal goed hangt, draai je de bouten goed aan en zet je het scherm en bumper er weer op. Dit heb ik op deze manier al minstens 8x met succes gedaan.

P.S: De afgebroken draad moet je wel eerst uit de deursponning zien te krijgen. Dit lijkt mij wel een lastige klus als je niet de juiste gereedschap ervoor hebt.

EDIT: Bij nader inzien (van de foto's) heb ik ineens het idee dat er hier om een achterdeur gaat. Dit was niet duidelijk in je verhaal. In dat geval hoeven de bumper en scherm er natuurlijk niet af. Hier kun je dan makkelijk bij als de voordeur open staat en scheelt het een hoop werk :mrgreen:
door Larkie
Bedankt voor je uitgebreide reactie Juul!

In eerste instantie had je het goed gezien hoor, is de bestuurdersdeur die beschadigd is ;p Ik ga er morgen met een maar van mij even naar kijken aangezien hij monteur is en wat technische is aangelegd dan ik.

Voorscherm gaan we sowieso vervangen aangezien deze al een eerder schadegeval heeft gehad. Dan pakken we gelijk de deur mee en kijken we wat we kunnen doen. Ik denk dat het inderdaad een kwestie van geduld is ;p

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]