VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door lupo2002
Goedendag, ik heb een golf 6 1.2 TSI waarbij ik in het instrumentenpaneel verschillende zaken kan aflezen waaronder dus de olie temperatuur, deze was voorheen altijd strak rond de 84 graden zomer of winter altijd rond die 84 graden heb bijvoorbeeld nog nooit de 90 graden+ gezien. Ben met de auto (eerste keer met de golf) op vakantie geweest naar zuid Spanje.. dus lekker alles waarschijnlijk schoongereden en sindsdien ligt de olie temperatuur nu tussen de 88-97 graden (schommelend). Of ik nu 80km/u rij of 120

Wat ik overigens wel heb gemerkt is dat de auto zuiniger is geworden. Behaal ong een kleine 70 km extra met ren volle tank. Ik neem aan dat alles voor de rest normaal is en ik mij geen zorgen hoef te maken
door Mari
De auto heeft lekker wat kilometers achter elkaar gereden, is beter dan alleen maar korte stukjes... temperatuur van de olie is niets mis mee...
door daNpy
Mark76 schreef: 19 aug 2022 12:48 Bij het trekken van de caravan loopt bij mijn Caddy de olie temperatuur zelfs op tot 130 graden.
Die temperaturen worden al meer kritisch. Heb je er goede olie in zitten?
Rij je normaal veel korte stukjes of altijd wel langer dan een half uur?
door Mark76
Dit is bij het nemen van hellingen wanneer de motor onder vollast draaid. Nadien zakt de olie temperatuur terug. Is normaal en kan geen kwaad.
door daNpy
Ah oke, hoogst uitzonderlijk dus :)
door daNpy
Eentje met een thermostaat wel ja
door lupo2002
Wat leuk dat mijn topic nog leeft!
Om hier nog even op terug te komen, olie + filter enkele maanden geleden vervangen en elke keer weer de olie temperatuur in de gaten gehouden (daar staat de instrumenten paneel pertinent op ingesteld🫠). Olie temperatuur kwam voorheen de 90 graden niet voorbij.. ligt nu tussen de 85 & 92 graden, of het nu -10 buiten was zoals vorige week of zoals nu +10C, sinds de olie wissel kwam deze de 90C ook niet voorbij, ook na de olie verversing niet meer..maar het lijkt erop dat de temperatuur met een graadje verder kan oplopen naarmate de weken/ honderden kilometers verstrijken.. temp ligt nu dus tussen de 85 - 92C en mischien over een aantal weken 100den kilometers verder 84 - 93C .
Met andere woorden naarmate de kilometers verstrijken en dus verouderd kan de olie temperatuur zn warmte minder snel kwijt ofzo..
Of zit dit tussen me oren? Is dit hoe motorolie werkt (tot een bepaald punt natuurlijk neem ik aan)
door Mari
Zit tussen je oren ;-) olie verslechterd niet in een paar 100 kilometer... heb ook wel eens uitschieters tot 97 a 98 graden...
lupo2002, daNpy vinden dit leuk

Dit zijn voor zowel de garage als de klant vervele[…]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]