VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Onlangs heb ik een Golf 7 1.4 TSI met 140pk gekocht. Tijdens de proefrit was er een trilling hoorbaar en licht voelbaar in het gaspedaal tussen de 60 -110 km/h op rechte stukken en in bochten naar rechts. Het kwam overeen met het geluid dat gecupte banden maken. In het verleden is er ooit iets van schade gereden met de linker voorkant, in de velg was te zien dat er tegen een stoeprand o.i.d. is aangereden. Hierbij is toen het zijpaneel/fender vervangen en een nieuwe draagarm geplaatst. De overige panelen zijn niet gespoten en ook de koplampen zijn beide nog origineel en onbeschadigd. De schade lijkt dus beperkt te zijn gebleven.

Enfin, na het wisselen van de banden en velgen voor een vrijwel nieuwe set die ik nog had liggen was de trilling nog onverminderd aanwezig. Daarop heb ik de linker aandrijfas volledig vervangen. De homokineet had minder dan de helft van de benodigde hoeveelheid vet en vervangen was dan dus ook geen overbodige luxe. Hiermee is de trilling verminderd maar nog niet volledig weg. Het geluid lijkt sterk te komen van de rechter voorkant van de auto.Zou de rechter aandrijfas ook aan vervanging toezijn of moet de oorzaak ergens anders gezocht worden?

Wat mij bevreemd is dat het geluid harder wordt wanneer ik bij een oprit de snelweg oprijdt in een bocht naar rechts. Ik had verwacht dat het vervangen van de aandrijfas links dit zou oplossen. Verder verdwijnt het geluid vrijwel volledig boven de 130 km/h.

Wat ik al heb gedaan:

-Nieuwe gebalanceerde velgen+praktisch nieuwe banden gemonteerd incl centreerringen.
-Aandrijfas links vervangen (NFK)
-Beide wiellagers gecontroleerd met banden vrij in de lucht - hebben geen speling en er zijn geen vreemde geluiden hoorbaar wanneer de wielen worden gedraaid. Lijken ook soepel en zonder weerstand te draaien.
-Uitlijning lijkt niet het probleem te zijn, bij rechtdoor rijden trekt de auto niet een kant op, hetzelfde geldt bij hard remmen.
-De remmen op de vooras piepen soms, zijn dus binnenkort aan vervanging toe maar veroorzaken nog zeker geen trillingen bij het remmen oid.
-De trilling is enkel licht voelbaar in de pedalen, niet in het stuur.

Wie kan meedenken over mogelijke oorzaken voor de aanwezige geluiden / lichte trilling? Alle hulp is welkom.

Bj eind 2013, KM stand 155.000.
Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekvee[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden