VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Beste,

Sinds enige dagen is het scherm achter het stuur van mijn B8 volledig 'weg'. Het is gewoon zwart en er gebeurt niets als ik met de wagen rij. Ik kan geen km/u aflezen, geen brandstof weergave, geen toerental, niets. ACC werkt wel en RNS werkt ook normaal.
Het heeft niets met de warmte te maken: als ik de wagen om 07u 's ochtends start en wegrij heeft ie hetzelfde probleem.

Hij heeft 3 dagen bij de dealer (op afspraak!) gestaan: ik kreeg toen allerhande rare vragen op telefonisch contact: 'Staat die auto nu bij ons???'/'Ik weet niet of we daar tijd voor gaan hebben hoor nu, het is hier heel druk'/'misschien kunnen we hem morgen uitlezen!'.

Nu ben ik hem terug gaan ophalen en krijg ik een raar verhaal:
- Ze hebben een 'basis' diagnose gedaan maar daar is niets uitgekomen. Men weet nog altijd niet wat het probleem veroorzaakt.
- Nu heeft ie over 3 weken terug een afspraak: dan gaan ze hem 'geavanceerd' uitlezen en dan kunnen ze iets vertellen wat er besteld moet worden om dit te herstellen.
Ik krijg het gevoel dat de dealer er gewoon niet naar gekeken heeft en mij met bovenstaand verhaal wegstuurt.
Hoe kan ik verifiëren dat de dealer er naar gekeken heeft? Geeft VAGCOM standaard een PDF rapport dat opgeslagen wordt per keer dat men die uitleest? Dan zou ik dat rapport kunnen eisen van de dealer als bewijs dat men ernaar gekeken heeft.

Ik ben 3 dagen mijn auto kwijt geweest en heb mij in allerlei bochten moeten wringen om toch mobiel te blijven (een vervangwagen had m'n niet). Indien blijkt dat de dealer die wagen niet heeft uitgelezen, zal ik veranderen van dealer.

Iemand een idee hoe ik dat kan nakijken?

Alvast bedankt!
Zou persoonlijk niet meer naar deze dealer gegaan.

In principe iedereen die VCDS heeft, kan de auto uitlezen en daar een "rapport" zgn scan van opslaan op de computer. Moet je dat ook wel willen en niet vergeten..

Je zou iemand kunnen vragen om de auto uit te lezen... Ik heb hetzelfde model auto, en vcds... En theoretisch vakantie t/m zondag...
Bedankt, echter het is een auto van mijn werk en mijn werk betaald dat (maar toch: indien ik zelf sneller geholpen ben... ben het een beetje beu met deze dealer). Zo'n uitlezing bij een dealer: wordt dat automatisch toegevoegd aan het digitaal 'dossier' van de auto?
Ik zou persoonlijk gewoon de zekering eens willen loshalen van die display: iemand die weet welke zekering dat is en in welke fuse box ik moet zoeken? Ik heb de fuse box onder de motorkap gevonden: maar blijkbaar zou er een tweede moeten zijn?
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Bedankt. Intussen idd in instructieboekje gevonden. Het zou zekering F10 moeten zijn volgens boekje. Samen met de storing van de display blijven ook alle waarschuwingslampjes die net boven die display zitten continu branden. Zekering F10 losgehaald: echter dan blijven die waarschuwingslampjes branden en er gebeurd niets op de display (geen reset of iets dergelijks). Geeft me beetje aan dat ik de verkeerde zekering vast heb.
Allen,

Bedankt alvast voor de hulp. Gisteren een aantal zekeringen uitgetrokken en weer ingestoken in de hoop de display een reset te kunnen geven: helaas tevergeefs.
Maar nu werkt de buitenspiegel nietmeer (inklapfunctie en dergelijke) aan de passagierszijde, alsook gaan de ramen aan passagierszijde nietmeer open of dicht. Ook de centrale vergrendeling sluit nog maar 1 helft van het voertuig af.
Waarschijnlijk toch een zekering per ongeluk verkeerd teruggestoken.

Ik heb wel een zekeringschema, maar toch: helemaal duidelijk is dat niet in het boekje. Iemand die zo vanbuiten weet welke zekering dat is of me op weg kan helpen?

In bijlage heb ik een foto geplaatst van de zekeringenbox aan de bestuurderskant (ik vermoed dat het probleem in deze box moet zitten en niet in de box onder de motorkap)

Bedankt!
Bijlagen:
20220818_160254688_iOS.jpg
20220818_160254688_iOS.jpg (2.57 MiB) 734 keer bekeken
Bedankt! Dat laatste was het hem inderdaad!
Zekering zat verkeerd: teruggeplaatst en ramen en dergelijke werken terug.

Weet je toevallig ook welke zekering verantwoordelijk is voor de virtual cockpit? Ik bedoel: het scherm achter het stuur waarop de km/u komt en de brandstofaanduiding en dergelijke?
mano schreef: 17 aug 2022 22:31 In principe iedereen die VCDS heeft, kan de auto uitlezen en daar een "rapport" zgn scan van opslaan op de computer. Moet je dat ook wel willen en niet vergeten..
VCDS slaat al enkele jaren een autoscan automatisch op, dus is per definitie dan geen ramp als je dat zelf vergeet te doen.

cyberbozzo schreef: 19 aug 2022 14:07 Bedankt! Dat laatste was het hem inderdaad!
Zekering zat verkeerd: teruggeplaatst en ramen en dergelijke werken terug.

Weet je toevallig ook welke zekering verantwoordelijk is voor de virtual cockpit? Ik bedoel: het scherm achter het stuur waarop de km/u komt en de brandstofaanduiding en dergelijke?
Je hebt alle zekeringen gecontroleerd, dus als er eentje defect zou zijn geweest zou je dat zijn moeten opgevallen...

Als het geen garantie is zou ik die dealer links laten liggen, heeft weinig voor je gedaan gedurende de tijd dat de auto daar heeft gestaan.

Tip: zoek iemand bij je in de buurt met VCDS, laat je auto daar mee uit lezen, als het geen zekering is die er uit ligt komt het wellicht naar boven bij het uitlezen...

Als het
Bedankt allemaal. Het is idd fuse 17, die virtual cockpit: echter die fuse uittrekken en terug insteken na een minuut brengt geen soelaas. Die virtual cockpit blijft dood.
Vandaag bij een andere dealer geweest: deze had geen tijd maar heeft wel even de VIN van de auto ingegeven in zijn computer de laatste keer dat de auto uitgelezen geweest is, is 4 maand geleden bij een beurt (bij de dealer waar die auto 3 dagen gestaan heeft en zogezegd 'basis uitgelezen' was).

Echt erg: gewoon iemand zijn auto 3 dagen wegnemen, en dan afkomen met het verhaal dat er meer diagnose nodig is en tijdens die drie dagen gewoon niets met die auto doen.
Echt erg.

Ik ken niemand met VCDS, gaat dus toch wachten zijn op de dealer, op 31/08 heeft ie zijn afspraak voor die zogezegde 'uitgebreide diagnose'.

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]

Betere TSI 2.0 motoren

Bouwjaar leidt vaak tot discussies... Mijn Tiguan […]