VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
#2838619
Beste Mensen,

Na een uitstapje gemaakt te hebben bij een ander merk auto ben ik vanaf nu gelukkig weer voorzien van een VW.
Ivm met rugklachten heb ik gekozen voor een hogere instap, een VW Tiguan uit 2018, 1.4 tsi r-line.
Gisteren heb ik de eerste 100 km gemaakt, en ik moet zeggen dat de auto zeer goed bevalt, rijd lekker rustig en soepel.

Nu heb ik uiteraard direct een aantal vragen over eventuele mogelijkheden.

Android auto:
Is dit echt niet draadloos werkend te krijgen zonder dongel? zijn er anders eventueel hele kleine dongels beschikbaar die niet gelijk het hele telefoonbakje in beslag nemen?

Draadloos opladen:
Hier beschikt de auto helaas niet over, is er een ''betaalbare'' manier dit wel werkend te krijgen? en dan graag wel zo dicht mogelijk OEM lijkend? ik zag dat de auto een vaste plaat onder het rubberen matje heeft.

Easy open:
De auto beschikt wel over KESSY en 4E7 (kofferbakklep automatisch) maar helaas niet over de sensor om de kofferbakklep aan te sturen met de voet, ik weet wel dat het mogelijk is dit werkend te krijgen.

Nu vroeg ik mij af wat de mogelijkheden voor bovenstaande vragen zijn, en (ik weet niet zeker of ik dit hier mag vragen)
Zijn er toevallig mensen met kennis van zaken op het forum die deze diensten kunnen verzorgen? forumleden die dit bijvoorbeeld als hobby hebben?

PB mag uiteraard.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet.
#2838620
Als je een wifi unit met 5 GHz hebt kun je wireless mogelijk activeren zie ook https://www.seatcupra.net/forums/thread ... to.465284/

Weet niet precies vanaf welke jaren en high units dat allemaal ondersteunen. Maar met vcds kun je het checken. PS lees net vanaf 2020.

Ik gebruik deze dongel voor mib2 niet heel groot.

https://www.aawireless.io/
IMG_20220824_101420.jpg
IMG_20220824_101420.jpg (57.46 KiB) 586 keer bekeken
Voor draadloos laden zijn ook opties:

https://www.carqiwireless.com/collectio ... -2017-2020

https://m.nl.aliexpress.com/item/329012 ... c2nldMsite

De laatste vraag weet ik niet.
#2838628
Bedankt voor je reactie.

Bevalt de dongel?
Koppelt hij ook goed en automatisch bij het instappen?
Is het ook mogelijk om met meerder telefoons te koppelen? ik bedoel niet tegelijk hoor, maar als mijn vrouw bijvoorbeeld met de auto weg gaat, dat haar telefoon dan ook automatisch koppelt, en wanneer ik weg ga mijntelefoon weer?

Bedankt voor de linkt mbt tot het draadloos opladen, met deze was ik al bekend, ik zoek eigenlijk meer iets wat dichter bij oem komt, maar als het niet anders is....
Toevallig ervaring met het product in de link?

Groet,
#2839414
Indien de achterklep van jouw Tiguan reeds elektrisch is te openen/sluiten, dien je aan de onderkant achter de bumper een soort van antenne te monteren. Vandaar dien je 3 draden naar voren te trekken een aan te sluiten op de juiste pinnen van de Kessey-module. Tot slot dient er e.e.a. te worden geprogrammeerd in je boordcomputer.

Zie bijlagen. Een hele klus, maar is te doen als je technisch bent. Het programmeren kan met de codeerdongle van Kufatec maar ook een persoon die handig is met VDSD.c

Succes.
Bijlagen:
(150.89 KiB) 47 keer gedownload
VW Tiguan links achter zonder bekleding.jpg
VW Tiguan links achter zonder bekleding.jpg (46.22 KiB) 469 keer bekeken
(191.42 KiB) 46 keer gedownload
(1020.23 KiB) 42 keer gedownload
Bumper sensor-2.jpg
Bumper sensor-2.jpg (3.54 KiB) 469 keer bekeken
bumper sensor 1.jpg
bumper sensor 1.jpg (110.75 KiB) 469 keer bekeken
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]