VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door hvdk
#2838641
Hoi, Sinds 2 weken eigenaar van een Golf MK7.5 1.5 TSI 130pk Highline Executive uit 2018. Beetje van alles aan het uitzoeken. Zit vergeleken met mijn 17j oude Seat een stuk meer electronica op...
Zag in het menu van mijn Discover Media: Eco, Comfort, Normal, Sport staan:
20220827_154430.jpg
20220827_154430.jpg (250.48 KiB) 6953 keer bekeken
In mijn handleiding een uitleg hierover. Alleen daarin staat beschreven dat je een knopje bij je versnellingspook hebt, om dat op te roepen. Dat knopje heb ik niet en kan dit alleen terugvinden in mijn menu van mijn Discover Media. Ik kan nergens anders terugvinden om hiertussen te switchen.
Verder staat er in de handleiding vermeld als je de "Comfort"-keuze hebt, dat je dan een Dynamic Drive Control (DCC) hebt. Dus instelbare schokdempers. Klopt dat? En hoe zou ik dat kunnen controleren?
door Mari
#2838644
Je kan heel veel functies in de de discover media aanzetten zodat ze zichtbaar zijn in de menu's, maar dat wil dan niet zeggen dat de hardware/elektronica die hiervoor benodigd is ook daadwerkelijk aanwezig is op/in/aan de auto.

Je geeft zelf al aan dat de knopjes bij de pook ontbreken, dat is een eerste indicatie dat deze functionaliteit hoogst waarschijnlijk niet op de auto zit, of misschien later is toegevoegd zonder deze knopjes te monteren... wijzig de mode op de Discover Media en kijk wat er gebeurd...
#2838645
Ik kan het niet heel goed zien maar volgens mij staat dit bij het menu van de acc. Deze instellingen bepalen, voor zover ik dat kan vinden op internet, de mate van snelheid van reageren van het systeem wanneer de acc weer versneld als het object voor jou weer vertrokken is. Dus zo snel mogelijk weer naar de ingestelde snelheid of iets comfortabeler en rustiger aan. Ik heb altijd weinig verschil gemerkt. Als je echt dcc had was die knop bij de pook er wel geweest.
Gebruikersavatar
door hvdk
#2838646
josdavids schreef:Ik kan het niet heel goed zien maar volgens mij staat dit bij het menu van de acc. Deze instellingen bepalen, voor zover ik dat kan vinden op internet, de mate van snelheid van reageren van het systeem wanneer de acc weer versneld als het object voor jou weer vertrokken is. Dus zo snel mogelijk weer naar de ingestelde snelheid of iets comfortabeler en rustiger aan. Ik heb altijd weinig verschil gemerkt. Als je echt dcc had was die knop bij de pook er wel geweest.
Volgens mij heb je gelijk. Ga dit uitproberen. Je kunt in een menu ook de afstand instellen. Maar de handleiding maakte mij in de war, omdat precies dezelfde termen worden gebruikt als voor de dcc.
Gebruikersavatar
door hvdk
#2838649
josdavids schreef:Ik had exact hetzelfde😉
Je bedoelt de verwarring?

Jammer dat het nietde drive-mode betreft.
Verder hele fijne auto. Maar had leuk geweest.
#2838651
De verwarring inderdaad. De drive mode is wel te retrofitten. Stelt niet veel voor qua installatie, maar je moet de functie via ODIS laten vrijschakelen. De comfort stand heb je natuurlijk nog steeds alleen maar met dcc. Voor de rest heeft het dacht ik invloed op je gas en sturen, en ik lees dingen over een evt. vrijloopfunctie van de dsg. Ik weet alleen niet in hoeverre je weet welke BCM de juiste is.
Maar goed, misschien ga ik wel veel te ver met de informatie. 😀
Gebruikersavatar
door hvdk
#2838654
josdavids schreef:De verwarring inderdaad. De drive mode is wel te retrofitten. Stelt niet veel voor qua installatie, maar je moet de functie via ODIS laten vrijschakelen. De comfort stand heb je natuurlijk nog steeds alleen maar met dcc. Voor de rest heeft het dacht ik invloed op je gas en sturen, en ik lees dingen over een evt. vrijloopfunctie van de dsg. Ik weet alleen niet in hoeverre je weet welke BCM de juiste is.
Maar goed, misschien ga ik wel veel te ver met de informatie. 😀
Informatie is altijd welkom hoor.
Maar de ingreep vind ik op dit moment te ver gaan. Dcc vond ik met name interessant. En dat wordt wel een duur geintje.

By the way : dat retrofitted is een extra schakelaar naast de versnellingspook neem ik aan en wat draden trekken? Plus natuurlijk het vrijgeven van deze functie exclusief de comfort - keuze.
Wat zou zoiets kosten om te laten doen?
Gebruikersavatar
door hvdk
#2838661
josdavids schreef:Volgens mij kosten die setjes rond de €130 incl activatiecode. Dus feitelijk alleen het ontgrendelen, heb alleen geen idee wat hier voor gerekend wordt.
Dat valt mee, bedankt.
Gebruikersavatar
door hvdk
#2838854
Nogal.
Heb de vraag neergelegd bij 2 bedrijven. Echter niets meer vernomen. Zal ervoor nog eens achter aangaan.

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]