VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
#2838735
Hallo allemaal,

Nieuw hier op dit forum! Even voorstellen: verknocht Golf 4 TDI rijder, woonachtig in Nijmegen. Na wat jaren (8 inmiddels al weer) trouwe Golf TDI rijder te zijn met niet al teveel problemen. Mijn Golf TDI gekocht met 160.000 op de tellen en zit nu op inmiddels 585.000.

Onlangs kwamen wat dingen naar boven waar ik (en de techneut waar de auto wel eens komt) er niet uit wat er nu precies aan de hand is. Ik heb uiteraard internet al wel binnenste buiten gekeerd en kom een heel eind, maar loop nu vast in het exactere probleem aanwijzen.

Maar goed, misschien wat basisinfo:
Km stand: 585.000km
2000 km / 1 maand terug geleden een beurt gehad, filters, olie etc. vervangen.
AXR blok, verder nog weinig tot niks aan vervangen. Koppeling, vliegwiel, versnellingsbak revisie wel bij 480.000km. Gebruik iedere dag op de snelweg (150km). Woonachtig in Nijmegen.

Afgelopen half jaar op en af wat problemen. Maar belangrijkste: de auto loopt vaak bij toerental van tussen 2000 en 3000 hortend en stotend/schokkend. Dit bv. bij 80 in de 4, 100 in de 5 etc. Alsof er een cilinder niet lekker loopt.

Inmiddels volgende geprobeerd:
-EGR gereinigd (want 0402 melding)
-Lekkages in inlaat leidingen gefixt
-Andere LMM geplaatst (geen nieuwe, 2e handse)

Het lijkt er op dat dit misschien dan een injector of de bedrading naar de injectoren zou kunnen zijn. P0201 komt af en toe als pending fout code naar boven, maar nooit definitief geregistreerd. Ik kom verder tegen injectorafdichtringen en brandstofpomp. Dit bij code P0201 dan, maar deels ook als verklaring voor de problemen die ik zie.

Ik ben zelf redelijk handig, en heb al een en andere geprobeerd. Mocht het kleppendeksel er af moeten en/of er dieper uitgelezen moeten worden als OBDII ga ik liever naar iemand toe, weet iemand in de buurt van Nijmegen een garage/persoon die wat meer kennis van de TDI'tjes/VAG heeft? Ik zou hem graag de 600.000 over rijden! :) Alvast bedankt!
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]