VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2838764
Hello my dudes!

vanmorgen wezen uitlijnen, maar aan de linkerzijde, waar het meeste afwijking is, lijkt geen verstel-moer te zitten. Weet iemand mij misschien te helpen?

dit is de stuurstangstok zonder moer:
stuurstang_stuurstok links.jpg
stuurstang_stuurstok links.jpg (1.47 MiB) 1406 keer bekeken
dit is het vooraanzicht:
vooraanzicht.jpg
vooraanzicht.jpg (1.38 MiB) 1406 keer bekeken
dit is het achteraanzicht. Deze hoes lijkt wel vastgekit dus we hebben hem laten zitten... weet iemand of hierachter misschien de moer zit waarmee we de uitlijning kunnen aanpassen?

zie:
achteraanzicht.jpg
achteraanzicht.jpg (1.58 MiB) 1406 keer bekeken
Bedankt voor suggesties!

PS er zitten nu hele mooie verbrede stalen wielen onder mijn mk2tje ,binnenkort fotos :)

Thankssss :angelo: :angelo:

Hans
#2838792
Hi Hans,

Het enige wat ik kan bedenken is dat dat de stuurkogel niet origineel is voor jouw model. Waarschijnlijk is deze ooit vervangen door een langere exemplaar waardoor hij met moer niet correct af te stellen was. Als ik gelijk heb, bestel gewoon een nieuwe set (zo duur zijn ze niet) en laat hem opnieuw uitlijnen.

Gr Juul
#2838796
Hi Juul, okee dat is een goed idee en dacht ik ook al aan - ik dacht allen, als hij onder die hoes zit dan is bestellen zonde. Maar inderdaad goed punt. Heel erg bedankt voor je antwoord! Dan moet ik dus alleen nog even weten welke ik moet hebben... en de set is dus stuurstang en stuurstok, correct?

Bedankt dat je al 2x mijn held bent geweest met antwoorden Juul <3
#2838846
Bartaggio schreef: 11 sep 2022 18:39 Waarschijnlijk kan je wel een setje krijgen die wel verstelbar is... maar waarom? Zoals ik eerder zei, het is wel te verstellen alleen moet je de sporing eerst correct in te stellen en daarna je stuur loshalen en deze opnieuw rechtzetten.
ja, we gaan het morgen op deze manier proberen.. :)
#2838862
Bartaggio schreef: 11 sep 2022 18:39 Waarschijnlijk kan je wel een setje krijgen die wel verstelbar is... maar waarom? Zoals ik eerder zei, het is wel te verstellen alleen moet je de sporing eerst correct in te stellen en daarna je stuur loshalen en deze opnieuw rechtzetten.
we hebben het zo gedaan en hij spoort weer prima en stuur eindelijk recht! 8-)
#2838863
Deze Golf II (en Golf I) zijn destijds nieuw zo geleverd. Hier kon je mooi aan zien of er al een keer een kogel vervangen was. Toen lijnde je aan een kant uit en werd het stuur recht gezet. Kun je nu niets meer bij voorstellen.

Jos.
mph of kmu Touran 2011

Beste forumleden, Als autoliefhebber en liefhebben[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]