VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door hvdk
#2838855
Vanmiddag uitgebreid mijn vw golf 7 met de hand gewassen. En dan zit je met je neus op de lak en dan zie je werkelijk alles.

Helaas heb ik een miniscule kaal plekje op het dak geconstateerd. Dacht dat het een vlekje was maar kreeg het niet weggepoetst. Denk dat het plekje ongeveer 1mm doorsnede is. Er zit volgens mij ook roest in, want plekje is donker(bruin).
Trouwens vreemd, omdat carrosserie verzinkt zou moeten zijn.
Dacht kunnen ze wel wegwerken met spotrepair. Maar lees overal dat dit op liggende delen niet mogelijk is.
Daar baal ik enorm van. Heb deze auto paar weken en heeft een hoop geld gekost. Heb er wel bovag garantie op, maar lijkt me sterk dat dit hiervoor geldt. Als ik de lak goed had geïnspecteerd had ik dat bij de koop kunnen zien.
Maar moet je dan echt je dak overspuiten? Of is een spotrepair toch mogelijk? Zag wel een filmpje, waarbij iemand steenslag van de motorkap op die manier verwijderde. Dat is toch ook een liggend deel.
Haalde roest weg door met metalen stift te krabben, deed er expoxy primer/ roestwerende primer in met penseeltje, kleurlak, en blanke lak. Vervolgen wetsanden en polijsten.
Zie niet in waarom dat niet bij het dak zou kunnen?
Gebruikersavatar
door hvdk
#2838857
Denk het wel. Maar wel op een liggend deel. Dat bedrijf van jou, zit dat alleen in het zuiden?
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2838858
Ja zover ik weet wel ze hebben wel een i-Colors onspotnetwork (voor overige Provincies Nederland en Belgie) en dat ze met bussen rond rijden door Nederland maar waar ze dan allemaal te vinden zijn weet ik niet.
Gebruikersavatar
door hvdk
#2838859
Dan ga ik dat uitzoeken. Zat verder ook even te kijken wat dak alleen spuiten kost. Viel me ook niet helemaal tegen. Rond 250,- voor metallic. Weet natuurlijk niet of ze alleen het dak kunnen spuiten of ook de stijlen mee moeten nemen. En of je geen kleurverschil krijgt.
Ga even alle opties op een rijtje zetten. Zit natuurlijk niet te wachten op een grote roestplek straks.
Gebruikersavatar
door hvdk
#2838868
PaulusB schreef: 12 sep 2022 22:29 Ja zover ik weet wel ze hebben wel een i-Colors onspotnetwork (voor overige Provincies Nederland en Belgie) en dat ze met bussen rond rijden door Nederland maar waar ze dan allemaal te vinden zijn weet ik niet.
Heb geïnformeerd. Heb 2 adressen in de buurt doorgekregen waarmee ze samenwerken.
Heb nu wel te horen gekregen waarom spot-repair op liggende delen niet wordt gedaan.
Op die plek krijg je een vlek door de lichtval.
Heb ondertussen ook offerte opgevraagd bij wat schadeherstelbedrijven. Ik wacht nog op een reactie.
Misschien is er ook nog iets via de bovag garantie te regelen? Als ik alles zeer goed had onderzocht had ik het kunnen zien. Maar ik heb verder de auto goed onderzocht. Je moet er nl heel erg dicht met je neus op staan. Dacht eerst dat het een vuiltje was.

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]