VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2838896
Goedeavond,
ik ben sinds kort in het bezit van een Volkswagen t-roc 2021. Nu wil ik mijn navigatie ( Discover Media) updaten, maar er zit geen sd card slot in het dasboardkastje, kan iemand mij vertellen wat ik en hoe ik dat moet doen ??
door Mari
#2838898
Als je even de moeite genomen had om op de volgende website te kijken, dan had je het antwoord op je vraag geweten...

--> https://www.volkswagen.nl/service/infot ... tie-update

Gezien je zegt een Discover media systeem te hebben zou je bij de volgende PDF terecht zijn gekomen: https://app-connect.volkswagen.com/mapu ... r_2020.pdf

Op pagina 1 staat het antwoord... Succes...
door Mari
#2838911
... vertel dan eens stap voor stap wat je precies hebt gedaan... en post eventueel foto's van wat je aantreft in de auto en de meldingen die je eventueel krijgt op je scherm...
#2846000
@Mari
betreft: Updaten Discover Media Gen.3 (MIB) T-Roc 2021 m.b.v. USC-C
Het systeem is via de VW shop na betaling recent geactiveerd, versie 20/3.

https://app-connect.volkswagen.com/mapu ... /#download : model en modeljaar = T-Roc 2021
Dan keuze model : Updaten Discover Media Gen.3 (MIB)
(gegevens volgens VIN: RBB Radio "Ready 2 Discover" incl. "Streaming & Internet"; U9C Extern, usb type-C bus en laadbus(sen); YOR Preparation for We Connect and We Connect Plus)

Handleiding : https://app-connect.volkswagen.com/mapu ... r_2020.pdf binnengehaald én gelezen.

Bestand : downloads_h4lrTKmPqjft7L7pjwad_VOLKSWAGEN-ID-20230816-032528 (1)_2 binnengehaald en conform de afbeeldingen uitgepakt op USB-C geheugenstick. Zie afbeelding.
Ik vind nergens een voorkeur voor de USB aansluiting in de auto, de linker of de rechter aansluiting. Zouden dan beiden gelijk moeten zijn.

Maar als ik de geheugenstick er in steek en ik rij van Amsterdam naar Nijmegen, neem dan een pauze en rij over de binnenweg naar Roermond dan blijkt bij controle er niets gebeurd te zijn, versie 20/3 staat er nog steeds op.

Ik heb wel een YouTube filmpje gevonden maar dat gaat uit van het oudere systeem met een VW SD-card. Er wordt duidelijk gemaakt dat als je géén VW kaartje gebruik het niet zal werken. Maar ik lees nergens iets over een USB stick van VW.

Doe ik wat verkeerd, mis ik een handeling? De USB-stick komt niet van VW en is 128 Gb (!) groot. Is dat misschien te groot, kan het systeem die grootte niet aan? Ik vond hier niets over.
Ook geen melding dat de stick met de software wordt herkend. Ook bij Systeem updaten vind ik totaal niets.

Bij voorbaat bedankt voor alle hulp.

grtssss

P.S.
Ik doe alles via m'n notebook die zeker hiervoor geschikt is én over USB-C beschikt.
Zelfs 2 x USB-C Thunderbold volkomen ondersteunt, dus echt wel bij de tijd is.
Bijlagen:
TAR bestand uitpakken.jpg
TAR bestand uitpakken.jpg (156.18 KiB) 3395 keer bekeken
Uitgepakte bestanden.jpg
Uitgepakte bestanden.jpg (113.41 KiB) 3395 keer bekeken
T-Roc softw hardware versies.jpg
T-Roc softw hardware versies.jpg (41.75 KiB) 3395 keer bekeken
#2846001
@Mari Ik vergeet nog één ding: er kan om een wachtwoord worden gevraagd?
grtss
#2846007
Update komt over air vaak., Zelf doen werkt helaas niet op alle systemen heb ik ervaren. geen idee waarom. Daarnaast is de kaart nooit 100% up to date
door Mari
#2846016
Voor veel systemen is 64GB de limiet, vraag me niet waarom maar het is zo... ik heb het updaten van de navigatie in de auto opgegeven... en als je al de boel geupdate krijgt loop je nog steeds een jaar of anderhalf achter op de werkelijkheid...
fanTRoc vinden dit leuk
#2846148
Even een update aangaande de stand van zaken:
En ik heb net gehoord dat het systeem MIB #3 zélf ook een update nodig heeft.
Misschien ligt het daar aan?
Want de stick met de nieuwe bestanden zit er 500km in, maar helaas....
Maar ik heb "het internet overhoop gehaald', d.w.z. sites over dit onderwerp in diverse landen gelezen.
Overal min of meer gelijke problemen

Wordt vervolgd.

grtssss
#2846171
@Antera ehhhhhhh iemand jou bekend en iets dichterbij bood zich al aan.
Iemand uit Den Haag...... Rai... Rai... nou ja zo iets.
Dank je wel en grtsss
#2846256
@Mari Een laatste update.....

De software van het systeem is eerst bijgewerkt, van 0270 naar 0324
Met nog een heleboel andere kleinigheden.
Ook de Media-Codec is bijgewerkt, en tenslotte de navigatie van 20-3 naar 22.12 via de USB,
Werkt allemaal even soepeler en prettiger.
Tijdens het terugrijden kwamen nog OTA updates binnen.

Met grote dank aan Rainesh.

grtsss en allen dank voor het meedenken.
#2846373
ivm trage internet dubbel??
Laatst gewijzigd door fanTRoc op 09 okt 2023 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#2846374
Aan allen!!! Vreugde alom. Yeah Yeah Yeah.... :laugh:
Ik had de auto aan mijn dochter uitgeleend die er 'even' naar Disneyland én weer terug gereden is.
O ja, ze vindt het een heerlijke reisauto.

Maar wat belangrijker is, vandaag kreeg ik de auto terug en raadt eens?
De meest recente navigatiekaarten zijn OTA binnen gekomen. :-o :laugh:
Tja, je moet er blijkbaar wel zo'n 1.000 km voor rijden????

Nou ja, voor alle zekerheid: Ik dat wel een mail gestuurd naar de VW Cliënten service (ahum) en of dat geholpen heeft, dat is mij niet bekend. Maar de vorige keer gebeurde ook iets dergelijks.

Met navigatiegroetjes
Laatst gewijzigd door fanTRoc op 16 okt 2023 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Goedemorgen allen, sinds een maand werkt de temper[…]

De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg […]

Vreemd geluid bij wegrijden

Alleen als de auto koud is, en het koud is buiten?[…]

Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]