VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Alles over het uitlezen en coderen van je auto
  • Gebruikersavatar
door RubyF
#2839169
Hallo allemaal. Voor wie mij effe de goeie richting in kan krijgen. Ik heb een vagcom aankoop gedaan via de inmiddels niet meer bestaande auto tech belgie. Rond 2009. Een hex-usb +can adapter. Ik heb geen updates meer, en nu loop ik met nieuwere voertuigen dat de software niet up to date is , of de adapter niet compatible meer is.
Kan ik nog wat met deze combinatie?
Ooit contact opgenomen met randstad car solution, helaas niks van gehoord.
Nog ideeën?
door Mari
#2839176
... communicatie met Randstad Car Solutions is problematisch...

Voor wat betreft de software, je kan de laatste versie gewoon downloaden via de website van Ross-Tech, software is dan wel in het Engels ipv de taal waarin jouw verkoper die aanbied (welke dan meestal 1 of meerdere versies achter kan lopen ivm vertalingen die gedaan moeten worden).

De melding dat de dongle niet anger compatible is, is maar op 1 manier op te lossen, door de dongle te upgraden... Daarvoor biedt Ross-Tech een aantal opties aan: https://store.ross-tech.com/shop/cat/vcds/intup/
RubyF vinden dit leuk
door RubyF
#2839178
Beide bedankt voor jullie antwoord. Nog even verder op de site van rosstech gekeken, maar de interface is inderdaad verouderd, tot 2016 te gebruiken. Upgraden kan, voor de hoeveelheid vins. Ik heb zelf geen vag auto meer, dus ook geen directe noodzaak dit te moeten. Ik heb een universele uitlezer up to date, die doet het wel op de auto s die ik nog als monteur krijg. Jammer dat na zo een aanschaf het stopt, die hex can was ongelimiteerd in vins, geen zin dit nogmaals te moeten betalen.
door Mari
#2839187
... de dongles uit het verleden kunnen het qua hardware niet meer aan, de grens was bereikt dus moest er wat nieuws ontwikkeld worden... Ik heb enige jaren geleden mijn HEX+Can verkocht aan een mede forumlid en zelf via Randstad Car Solutions een HEX-Net aangeschaft... het blijft een hoop geld, maar gezien je hem commercieel gaat gebruiken zal het wel mee vallen ;-)
#2839191
Velen functies op de Seat Leon 5f en de A3 8V uit 2014 en 2015 kreeg ik ook vaak de melding out off range met de hex can. Ik heb via ebay kleine pas een ook een ongelimiteerde v2 kabel gekocht de helft van normaal. Was alleen 99 dollar kwijt om hem op mijn naam te zetten voor online support op het forum van rosstech.
door RubyF
#2839251
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal nog eens overwegen of het de aanschaf nogmaals waard is. Elk merk heeft natuurlijk specifieke eisen, jammer dat de licentie niet doorloopt in de hex v2. Commercieel gebruik ik het te weinig om alle merken te dekken. Maar dank voor de tip het via ebay te doen.
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]