VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door CebbMaynn
#2839180
Dag beste VW leden,

Ik heb hier al een hele lange tijd last van.
Mijn auto trilt als ik een bepaalde snelheid rij.
Boven de 100 km/h sowieso. En gisteren reed ik in de file naar me werk. Reed 30 km/h op de snelweg en me danste als het ware op het wegdek.

Heb ook aan verschillende garages gevraagd wat het probleem kon zijn. Voordat ik op vakantie ging ben ik langs de garage geweest met dit probleem. Die zei mij misschien zijn je banden gecut?

Nieuwe set banden eronder maar nog steeds niet verholpen.
Ik heb Google af lopen zoeken wat het kon zijn en heb tot nu toe maar 1 probleem gevonden. Namelijk in de hardyschijf. Rubberen ding van je cardan en as.

Had ook iets gehoord van de dubbele vliegwiel ofzo iets. Maar niet zeker.

Is er een iemand met hetzelfde probleem en in de buurt van Haarlem en die mij hiermee kan helpen heeeeelll graag.

VW Tiguan 2.0 TSI 4 Motion

Gr.
Gebruikersavatar
door Wichert
#2839195
Lijkt me goed om eerst verder uit te testen wanneer het zich voordoet. Ik meen te lezen dat het trillen normaal niet bij 30 km/h optreedt, maar dat is op een rustige polderweg uit te zoeken.

Boven de 100 km/h: wordt het erger bij gas geven? Wat gebeurt er als je 120 km/h rijdt, de koppeling intrapt en de auto laat afzakken naar 100 km/h? Heeft remmen invloed? Weet je iets meer, dan testen in bochten. Desnoods wat gaan slingeren als de weg leeg is. Daarmee kun je uitzoeken of het links of rechts zit. Wat gebeurt er als je dan gas geeft, of wat gebeurt er als je remt?

Dubbelmassa vliegwiel zit bij de koppeling. Doet het probleem zich nog steeds voor als je de koppeling ingetrapt hebt dan zit het dus niet in je aandrijving.

Een hardyschijf ken ik niet. Kom wel het volgende tegen op internet: "Bij mijn weten kom je deze constructie alleen bij MB en BMW tegen........" Denk zelf niet dat je zoiets in je VW hebt, omdat dezelfde site aangeeft dat het bij achterwielaandrijving gebruikt wordt. En je geeft zelf al aan dat het met de cardanas te maken heeft. Die loopt van de motor naar de achterwielen als je achterwielaandrijving hebt.

Succes
Gebruikersavatar
door mano
#2839198
Als je wagen "danst" met zoveel beweging en zo'n lage snelheid zou ik eerst andere velgen met banden proberen. Klinkt als hoogte slag.
Gebruikersavatar
door CebbMaynn
#2839203
@Wichert

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie. Ik heb geen schakelbak maar een automatische dsg7 bak.
Die hardyschijf, ik vond een filmpje/artikel op YouTube met hetzelfde probleem was ook een automatische Volkswagen Tiguan, als ik een filmpje vind dan stuur ik het linkje door.
Met dat 30 kilometer per uur rijden dats ondervind ik sinds kort toen er een file was op de snelweg.
Ik zet hem meestal op cruisecontrol op 103 kilometer per uur en dan zet ik mijn telefoon aan de magnetische houder met het scherm uit en als ik een witte shirt aan heb dan ziet mijn telefoon meetrillen.
Ik heb ook mijn tas naast mij en die trilt ook.
Mocht ik harder op gaan trekken dus boven de 100 km per uur dan is en zijn de trillingen ietsjes erger.
Gebruikersavatar
door CebbMaynn
#2839204
@mano

Bedankt voor je reactie.

De velgen heb ik tot nu toe niet veranderd het zijn denk ik de originele 17 inch velgen met zomerbanden.

Met winter/vierseizoenenbanden is het probleem hetzelfde.
Gebruikersavatar
door CebbMaynn
#2839236
Beste leden.

Nu merk ik ook bij het langzaam optrekken dat ie ook begint te trillen.
Ik wil dus nu echt geen grote bedragen uitgeven.

Het is een heerlijke auto.

Gr..
Gebruikersavatar
door Antera
#2839470
Ik zou eens langs de garage gaan,. Als hij het al doet met optrekken dan zou ik het eens gaan zoeken in de versnellingsbak/DSG en /of Koppeling.

Of er is iets gedegen mis met de aandrijving
door JoJoris
#2839471
Ik zou ergens eerst de velgen even uitsluiten. Zelf vind ik sommige banden-leveranciers zeer capabel om de banden en velgen uit te sluiten. Zover ik weet zou je alle banden kunnen balanceren, gaat dat goed, dan zijn je velgen zover ik weet ook prima.

Wat betreft vervolgonderzoek, je moet echt een kenner hebben die even gaat rijden en die je kan zeggen wat het is. Gewoonweg zaken gaan vervangen wordt een dure grap. Zelf zou ik echt eens naar een specialist gaan die als betrouwbaar bekend staat. Ergens heb ik wat mindere ervaringen met de merk garage want die vervangen liever dan tijd besteden aan onderzoek.

Verwacht je problemen in je DSG, ga dan direct naar een DSG specialist (revisiebedrijf), die kunnen eventuele problemen snel uitsluiten.
door Mari
#2845259
Met andere woorden, je probleem is nog steeds niet gevonden en dus niet opgelost?
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]