VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
  • Gebruikersavatar
door Sneekweek2002
#2839265
Deze week heb ik mijn ID4 besteld. Nu zoek ik naar ervaringen met betrekking tot levertijden. Zelf krijg ik nu een leverdatum rond half augustus 2023 vanuit de dealer. Dit gaat uiteraard nog meerdere keren wijzigen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen die hun ID4 onlangs geleverd gekregen hebben.
door joelta
#2839334
Niet per se antwoord op je vraag, maar ik heb mijn ID4 eind augustus besteld. Omdat mijn leasemaatschappij ism de leverende dealer productieplekken heeft ingekocht, is de levertijd relatief kort en wordt mijn ID4 in week 5 2023 verwacht.
Gebruikersavatar
door DuncanGTI
#2839352
Sneekweek2002 schreef: 22 okt 2022 07:21 Deze week heb ik mijn ID4 besteld. Nu zoek ik naar ervaringen met betrekking tot levertijden. Zelf krijg ik nu een leverdatum rond half augustus 2023 vanuit de dealer. Dit gaat uiteraard nog meerdere keren wijzigen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen die hun ID4 onlangs geleverd gekregen hebben.
Klopt het dat je van te voren dan ook de verwachten prijsstijging al gaat betalen?
door CJHZeeland
#2839424
Ik heb begin december 2021 een ID4 Pro besteld. Deze is nog steeds niet geleverd. Recent zijn mij door de dealer direct beschikbare ID4's aangeboden met ongeveer dezelfde specificaties, echter tegen hogere 2022 prijzen. Vreemde gang van zaken. Volkswagen levert blijkbaar wel nieuwe ID4's waarvoor nog geen klant is, aan dealers . Maar VW laat klanten die bijna een jaar geleden besteld hebben, wachten op hun nieuwe auto.
door Tocador
#2839549
Ik heb een ID4 GTX besteld in de eerste week februari 2022. Deze zou week 36 geleverd zijn. volgende wijzigingen heb ik gekregen van VW:

18 mei leverweek wordt week 48 2022
6 sept. leverweek wordt week 5 2023
11 november leverweek wordt week 22 2023

Dit zijn de officiele meldingen vanuit lease bedrijf. Verder heb ik via de dealer vele updates gekregen tussen alle periodes is. De vreugde van een nieuwe auto staat dan ook op een laag pitje.
door JWIE
#2839550
Hallo,

Wij hebben eind september 2021 een ID4 Pure besteld.
In eerste instantie was de leverdatum juni 2022.
Vervolgens werd dat okt/nov/dec.
De laatste update, van vorige week, staat op week 7 2023... :angry:

Omdat straks na 17 maanden de ontwikkelingen van de techniek en van nieuwe merken en modellen niet hebben stilgestaan hebben we besloten om de order bij VW te annuleren.
door CJHZeeland
#2839678
Ik heb zojuist weer bericht gehad over uitstel van de levering. Auto zou deels geproduceerd zijn maar er ontbreken onderdelen. Er is weer een verwachte datum van levering genoemd, maar daar hecht ik inmiddels geen enkele waarde meer aan. Geen idee of die ID4 ooit geleverd zal worden. Ik heb gelukkig een goede oplossing voor een tijdelijke auto
door Tocador
#2839824
Inmiddels weer een update van mijn ID4 GTX.

Productiedatum 09-01-2023 en week 5 bij de dealer. Er werd mij gezegt dat er geen auto's meer ingepland worden zolang er niet alle onderdelen zijn. Ik wacht het maar weer af.
door Sneekweek2002
#2839828
Volgens de leasemaatschappij zal de id4 in augustus 23 geleverd worden. De dealer zegt juni. Als ik bovenstaand lees kan ik beter rekening houden met 2024. Het vervelende is dat voorraadmodellen niet verkocht worden aan leasemaatschappijen.
door Sneekweek2002
#2839829
JWIE schreef: 22 nov 2022 13:47 Hallo,

Wij hebben eind september 2021 een ID4 Pure besteld.
In eerste instantie was de leverdatum juni 2022.
Vervolgens werd dat okt/nov/dec.
De laatste update, van vorige week, staat op week 7 2023... :angry:

Omdat straks na 17 maanden de ontwikkelingen van de techniek en van nieuwe merken en modellen niet hebben stilgestaan hebben we besloten om de order bij VW te annuleren.
Waar ga je nu voor na het annuleren van de id4?
door Tocador
#2839834
En dan hebben we het alleen over de levertijden. De meerpriijs van ruimte 4700 euro t.o.v. de prijs waarvoor hij besteld is, en natuurlijk nieuwe regels betreffende bijtelling in 2023.
door Jhensgens
#2840309
Mijn ID4 Pro besteld in Jan. 2022 via leasemaatschappij. Levering oorspronkelijk juli 2022, toen september 2022, toen februari 2023 en nu net bijgesteld naar 14 april 2023.

Inderdaad geen enkel vertrouwen meer in.
door EID4
#2840316
Hoi Jhensgens. Dat is slecht nieuws. Mag ik vragen welke leasemaatschappij ? Mijn toekomstige ID4 is door Athlon in mei 2022 besteld. Eerste levering was week 46 2022, daarna februari 2023, ik blijf hopen :)
door joelta
#2844498
Eerder in het topic was ik nog optimistisch (of naïef ;)) .. Besteld eind augustus 2022. Verwachting was toen week 5 2023. Leasemaatschappij had productieplekken ingekocht dus auto zou relatief snel geleverd kunnen worden. Planning voor de bouw werd in november bijgesteld naar week 21 2023. En in januari weer 4 weken naar voren gehaald, dus week 17. Vorige week te horen gekregen dat ie nu vast staat op bouwen in week 15. Nu maar hopen dat dat goed gaat en dat de levering niet heel veel langer daar op volgt. Maar ik hou overal rekening mee.
Laatst gewijzigd door joelta op 24 mar 2023 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]