VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
  • Gebruikersavatar
door joelta
#2844499
Ben trouwens wel benieuwd naar de prijsstijging tov van wat er destijds in de brochures stond. Gaan we meemaken.
door Dylange33
#2844570
ID 4 PRO besteld (privé) begin juli 2022. Verwachtte levertijd vóór week 5 2023, mogelijk eind december 2022. Levertijd verplaatst naar half april 2023. Zou nu volgende week (week 14) in productie gaan, afwachten dus maar weer. Amper nog vertrouwen, zeker omdat bij aankoop al bekend was dat er lange levertijden zijn en we daarover niet zijn geïnformeerd. Alle informatie moet eruit getrokken worden,, het minste wat je kunt doen is eerlijk zijn tegen koper. Er zijn inmiddels nieuwe elektrische auto's op de markt gekomen met groter bereik. We mogen de bestelling annuleren voor € 1.500 maar twijfel heel erg. Over hoogte meerkosten krijgen we ook geen antwoord, het lijkt erop dat er amper ID4's zijn geleverd, zie ze ook niet vaak op de weg. Ben heel erg teleurgesteld
door martijnvo
#2844676
Hier ook een (zakelijke) ID-4 besteld in week 16-2022. Nog niets vernomen behalve de bestelling en de ontvangst bevestiging dat de auto naar verwachting week 16-2023 geleverd zou gaan worden.
Ik heb geen haast en de auto waar ik nu in rij doet het prima, maar wat meer communicatie zou best wel mogen.
door joelta
#2844834
Vanaf ergens half februari stond de productie voor week 15 gepland. Na alle berichten hier en elders was ik er sceptisch over, maar vanochtend contact gehad met de dealer en de auto is zowaar klaargemeld en staat klaar voor transport naar PON eind deze week. Vanuit PON nog een transport naar de dealer, verwachting half mei. Mijn tijd lijn:

(Zakelijk) besteld, met productiereservering: eind augustus 2022, met verwachting week 4-2023. In november opgeschoven naar week 21-2023. En die zou zomaar eens kunnen gaan kloppen. Misschien zelf nog wel een weekje (of 2) eerder.
door Sneekweek2002
#2844837
Vorige week contact gehad met de dealer.
Deze geeft aan dat de auto geproduceerd is. En gepland staat om naar Nederland te komen.
Levering zou nu rond week 20 moeten zijn.

Besteld: Oktober 2022
Zakelijk

Ben wel erg benieuwd (en nog redelijk sceptisch) of de auto ook echt op korte termijn geleverd zal worden.
door martijnvo
#2844840
Brief gekregen wordt 18 mei 2023 zeggen ze, om een slag om de arm te houden staat er ook nog bij: naar verwachting. We wachten af.
door joelta
#2844912
Vandaag contact gehad met de dealer. Auto heeft inmiddels de oversteek van de fabriek naar PON in Leusden gemaakt, en wordt aankomende week verwacht bij de dealer; eind-de-lijk haha.
door joelta
#2844952
Dat is zuur; had ik ook. 16 mei maar toen ik niet.. werd toen pas ergens in juni.. laat maar dan, dan haal ik ‘m zelf wel op 😬 20 mei it is!
door Sneekweek2002
#2844992
Vandaag een belletje gehad van de dealer. De 26ste zal hij thuis afgeleverd worden. Valt mij enorm mee uiteindelijk besteld in Oktober en levering in Mei.
door martijnvo
#2845243
Auto bevalt prima op wispelturige acc na.
Het laden bevalt echter niet, op een 11kW paal krijg ik er niet meer uit dan 4 kW of 20 km/uur. Net naar de snellaser geweest van de mac en die pomp er 43 kW in.
IK heb de auto van de buurman al aan dezelfde laadpaal gezet en met zijn kabel geprobeerd te laden maar allemaal 4 kW terwijl de buurman dan 11 kW heeft.
Mijn conclusie ligt niet aan de paal en ook niet aan de kabel, dus aan de auto (of de berijder dat kan ook :-).
Gebruikersavatar
door DrEd
#2845251
1-fase lader geeft niet meer dan 3,7Kw, wil je meer kunnen laden dan heb je een 3-fase lader nodig.
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan ui[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

oliedruk is te laag maar de pomp sluiten ze uit? V[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]