VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
door MarioR
#2839266
Beste,
Ik heb gisteren mijn nieuwe ID.4 ontvangen.
Jammer genoeg heb ik in de configuratie niet gekozen voor een gemotoriseerde kofferklep.
De kofferklep wordt dus met eenvoudige gasdrukveren opgedrukt. Hoogte van de openstaande kofferklep is dus niet instelbaar.
Nu blijkt dat de plafondhoogte van mijn garage net te laag is. Ik kan de koffer niet meer veilig opendoen. De kofferklep raakt dan het plafond.
Is er een mogelijkheid om kortere gasdrukveren te monteren zodat de koffer een 5-tal centimeter minder ver open gaat?
alvast bedankt voor het advies.
mvg M
#2839291
... zal ongetwijfeld kunnen, maar het zal iets ingewikkelder zijn dan domweg 5cm kortere gasdempers plaatsen...

De gasdemper heeft een bepaalde lengte nodig om zijn slag te kunnen maken en op een bepaalde druk zijn afgevuld om dat ook te kunnen doen... te veel druk dan slaat ie open en je krijgt hem moeilijk weer gesloten... te weinig druk dan zal ie minder ver open gaan en wellicht weer dicht vallen...

Wellicht is het eenvoudiger om bescherming tegen je te lage plafond maken waar de klep tegen aan komt... of sloop het plafond er uit ;-)
#2839295
Sneekweek2002 schreef: 24 okt 2022 16:34 Geen antwoord op je vraag, wel nieuwsgierig hoe lang je hebt moeten wachten tussen het moment van bestellen en de levering.
Mijn auto is besteld in september 2021. In juli 2022 stond die op status "in productie". Maar door tekort aan één of ander onderdeel heeft die waarschijnlijk een hele tijd onafgewerkt op een parking gestaan. Volgens de garage was waarschijnlijk het glazen dak, of de trekhaak de oorzaak van het lange wachten in status "in productie".
13 maanden na bestelling eindelijk de levering. De ID4 nu een weekend in het gebruik, wat een zalige auto!

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]