VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Mari
Je zou eerder verwachten dat je motor eerder problemen zou hebben met Euro 95 ipv Euro 98, gezien dat bij 95 meer bio-ethanol wordt gemend (10%)... maar denk dat de wissel van brandstof met het samenvallen met het slecht starten puur toeval is...

lk zou beginnen met het uitlezen van de auto met VCDS...
door arnaudkram
Laten uitlezen bij een garage en zo niks kunnen vinden, wel kreeg ik te horen dat dat dit aan m’n ketting kan liggen en dat ik misfires heb??

Dus nog geen steek wijzer
door RobVrhff
Huh? Geen steek wijzer? De garage legt uit dat er misfires zijn en dat er niets uit het uitlezen is gekomen... ik ben gelukkig een leek, maar iets lijkt mij in die conclusie niet juist. Als er een "misfire" is dan zal dit toch zijn vastgelegd als foutcode? Tot zover mijn conclusie. Ben benieuwd wat de experts daar over hebben op te merken.
door Mari
Omdat er nog zoveel andere dingen problemen kunnen veroorzaken waardoor de auto slecht start...

Het strookt niet dat de garage zegt dat er bij uitlezen niks uit is gekomen maar ze wel de opmerking plaatsen dat er misfires zijn... ergo er is dus wel wat gevonden met uitlezen... Uitzoeken is nu welke cilinder misfires geeft, zodra je dat weet kan je de bobine van die cilinder verwisselen met een van een cilinder die geen misfires heeft... "verhuist" het probleem van de ene naar de andere cilinder dan wordt het tijd die bobine te vervangen... geeft nog steeds dezelfde cilinder misfires dan verder zoeken (bekabeling, bougies etc.)

Veel garages gebruiken universele tools voor uitlezen... daarom adviseer ik ook altijd om met VCDS uit te lezen...
RobVrhff vinden dit leuk
door lupo2002
arnaudkram schreef: 06 nov 2022 11:59 Eventjes te toevoeging!!! Dit probleem vind zich plaats vanaf het moment dat ik 98 ben gaan tanken ipv 95, het gaat om een 1.4TSI DSG
Kan gewoon niet, is onmogelijk
Dat is hetzelfde als dat jij ziek zou worden van het drinken van bronwater i.p.v kraanwater.. zo komt dat neer in de autowereld.🤣
Zou het iniedergeval ergens anders zoeken, succes
door lupo2002
E5 heeft een "reinigende" werking, waarschijnlijk wat troep in de tank losgekomen mee de verbrandingsoven in of juist vast is komen te zitten in het brandstof filter met als gevolg een verminderde doorstroming van benzine maar nu ondertussen langzaam aan is opgelost. Het zou verstandig zijn het brandstof filter een x te vervangen
Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekvee[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden

Sorry, maar ik kan het natuurlijk niet anders ver[…]