VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
door Yoast
#2839513
Ik heb bij Kufatec een set verlichting gekocht voor de voetenruimte/footwell (https://www.kufatec.com/en/light-sight/ ... mber=39969). Installatie verliep vlekkeloos tot het coderen via VCDS. Volgens instructies gevonden op het web en in een YouTube video zouden dat deze moeten zijn:

Controller 09 - Central Electronics
16 - Security Access - enter 31347
10 - Adaptations
LC72-Lasttype 30 NOT ACTIVE -> 44 - LED Fussraum- oder -Innenleuchte
LC72-Lichtfunktion A 30 NOT ACTIVE -> Voetruimteverlichting
LC72-Dimmwert AB 30 0 -> 100

Als ik deze probeer te veranderen krijg ik de melding "service not supported in active session". Ik heb het contact aan en de motor uit en krijg de melding zowel met de deur open als dicht.

Heeft iemand dit eerder gezien of gehad?
door Mari
#2839516
... heeft Kufatec je geen beschrijving gegeven van wat je moet coderen?

Je geeft aan instructies op internet gevonden te hebben en een YouTube filmpje... voor de volledigheid van je verhaal had je op zijn minst een link naar dat betreffende filmpje op YouTube kunnen posten...

Heb even gegoogled en kwam al snel (bovenaan de lijst) het volgende topic op een ander forum tegen: https://www.golfmk7.com/forums/index.ph ... ng.357649/

Hier nog een topic daarover op weer een ander forum: https://www.vwvortex.com/threads/footwe ... n.9422901/

Zo te zien zijn er nogal wat problemen met het coderen ervan...
door Yoast
#2839518
Het is niet zozeer dat ik niet weet wat er geprogrammeerd moet worden, want op bijna alle sites waar instructies staan kom ik dezelfde tegen. Ook in het youtube filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=ETkHJhiQ5pE) worden dezelfde settings gebruikt.

Het probleem is dat ik geen van die settings kan aanpassen. Ik krijg steeds dezelfde melding: "Dienst niet ondersteund tijdens aktieve sessie" ongeacht welke nieuwe waarde ik invoer of kies.
Gebruikersavatar
door Antera
#2839566
Heb je wel originele VCDS? Anders kan je eens contact met me opnemen kan ik even meekijken
door Yoast
#2839571
Ik ben nog even aan de slag gegaan met het coderen. Ik heb twee verschillende computers gebruikt (Win10) en twee verschillende versies van VCDS. Een wat oudere 21.nogwat en 22.3.1. In alle gevallen krijg ik dezelfde melding. Ik gebruik een China Hex-V2 kabel. Ik kan trouwens prima de long coding aanpassen (bit 5 en 11 zo uit mijn hoofd) waardoor de optie zichtbaar wordt op het schermpje onder verlichting.

Op de site van Kufatec staan voor zover ik weet geen instructies voor coderen meer, maar kan ik voor deze retrofit een coding dongle kopen. Als het goed is kan alles wat via die dongle gaat ook via VCDS gedaan worden dus waarom die extra 30,- uitgeven. Nu ben ik wel een interessante statement tegen gekomen bij die dongle:
"BCM with software version 0076 must be updated (only installed on Golf 7 up to year 2014)". Nu is mijn golf van 2014 dus het zou kunnen dat hier het probleem zit. Ik kan nu even niet zien welke firmware ik erop heb zitten.
door Mari
#2839581
... kijk even in de autoscan, die heb je vast eentje gemaakt alvorens je aan het rommelen bent gegaan, daar staat bij de BCM netjes welke software er in zit....

Lees wel vaker dat er iets niet gecodeerd wil worden met een chinese clone wat met een originele wel lukt...
Gebruikersavatar
door Antera
#2839605
99% je kabel. Originele gebruiken anders loop je vaker tegen dit soort zaken aan.
door Yoast
#2844805
Het heeft even geduurd, maar ik ben nog een keer aan de slag gegaan en het is gelukt om de codering in orde te krijgen. Het bleek uiteindelijk de Security Access te zijn voor deze codering. Volgens de berichten die ik gevonden had zou ik bij Security Access '31347' moeten gebruiken, maar dat blijkt niet het geval te zijn om deze setting aan te passen.

In plaats daarvan moet Developer Mode gekozen worden:
Bij controller 09-Cent. Elec.
Security Access - enter S12345
LC72-Lasttype 30 -> 36 - LED Kleinleistung
LC72-Lampendefektditposition30 -> 0
LC72-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 30 -> 02
LC72-Lichtfunktion A 30 -> Footwell lamp
LC72-Lichtfunktion B 30 -> not active
LC72-Dimmwert AB 30 -> 127
LC72-Lichtansteuerung HD AB 30 -> always

Er blijkt dus niks met de kabel aan de hand te zijn.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]