VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door discotwerker
Goedemiddag,

Gisteren reed ik op de snelweg, niks aan de hand, toen wou ik iemand inhalen en gaf gas bij toen stotterde de auto heel erg en kreeg ik ⚠️ Storing start/stop en ging de check engine lamp aan.

Direct aan de kant gezet en de ANWB gebeld, ze konden er niks aan doen, hebben de auto uitgelezen en 2 foutcodes gezien. Hij dacht dat het een bobine zou kunnen zijn.

Het betreft een golf DSG 1.0 tsi uit 2019 met 65.000 gelopen

Als ik super voorzichtig optrek en geen vermogen vraag dan kan ik rijden, zodra ik moet optrekken of ik geef meer gas stottert hij heel erg en gaat de kerstboom in het dashboard weer branden.

Komt dit iemand van jullie bekend voor?

Foutcodes zijn:
- 27DB
- 295F

Ik kan deze codes nergens op internet vinden
door Mari
... zonder te weten met welke tool de boel is uitgelezen is het zoeken naar een speld in een hooiberg in betrekking tot de foutcodes...
door Mari
Veel scan-tools geven eigen codes, die je dus zonder te weten waarmee is uitgelezen heel lastig kan opzoeken op internet. Wat ik niet snap is dat wanneer ze denken dat het een bobine is, ze de mogelijk defecte niet wisselen met eentje van een andere cilinder om te zien of het probleem zich ook verplaatst...

Maar mooi dat het met een paar nieuwe bougies is opgelost...

Tip voor de toekomst: heb je nog eens een probleem, zoek iemand met VCDS bij je in de buurt, VCDS is VAG-specifieke software die hele duidelijke foutcodes geeft die eenvoudig zijn op te zoeken, o.a. op de website van Gerrit Speek.
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden