VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door TAS9033
Goedenavond,
Ik heb bij mijn Golf 4 1.8 20V Turbo al enige tijd last van overmatig olieverbruik/zweten en een oliegeur bij warme motor. Aan de rechterzijde van de motor is wel een grote vette rommel te zien rondom de slangen en koppelingen. Weet iemand wat dit kan zijn?

Groet
S
Bijlagen:
45398B09-36B1-4166-AC32-BC55F10B8950.jpeg
45398B09-36B1-4166-AC32-BC55F10B8950.jpeg (2.88 MiB) 410 keer bekeken
6EEB90F8-4FC9-4E8F-9ADA-2441F6974713.jpeg
6EEB90F8-4FC9-4E8F-9ADA-2441F6974713.jpeg (3.02 MiB) 410 keer bekeken
E1ADE656-3A4B-4942-ACE7-FFB83741677F.jpeg
E1ADE656-3A4B-4942-ACE7-FFB83741677F.jpeg (2.17 MiB) 410 keer bekeken
Hoi wat je kan proberen is met een hogedrukspuit erop bij de wasstraat, wel dingen zoals (bobine/bougies/electronica) proberen te vermijden. Alle vette rommel dus wegspuiten en daarna kijken waar het vandaan lekt?
door JUUL
Het lijkt wel de PCV (positive crankcase ventilation) klep en/of leiding, dit is de ontluchting voor je cilinderkop. De flens is van kunststof en wordt door ouderdom en temperatuurverschillen (warm-koud) bros en kun je hem zo met je hand kapotknijpen. Hiermee worden de oliedampen in de cilinderkop afgevoerd wat mss de oliegeur verklaart. De slang/leiding kan ook ergens gescheurd zijn en gaan lekken.
Ik zou de carterventilatie compleet vervangen en meteen de oliezeef controleren, zijn beide grote kwalen bij de 1.8t motoren.
door ThimoV
Hoi Hoi,

Laten we even voorop stellen dat dit NIET schadelijk of gevaarlijk is wat je hebt! Ik heb al heel veel 1.8T's gezien waarbij de blokken zo vettig uitzien. De rotzooi zit vooral om je oliehuis heen en onder het spruitstuk, er zit heel veel olie aan je oliehuis en daar de slang op die is ook helemaal vettig. Ik denk dat je carterventilatie slang gescheurd/kapot is of die is een keer kapot gegaan, of slangen die bij de carterontluchting horen wel is kapot zijn gegaan. Om er echt achter te komen of er nog iets kapot is zou ik het goed schoonmaken, om het echt goed en veilig te doen raad ik aan om je inlaatspruistuk los te maken zodat je overal goed bij kan en dan het goed kan schoonmaken ik zou er niet met een hogedruk op gaan liggen sproeien want dan komt er alleen maar meer gezeik. Omdat de motor heet wordt ga je natuurlijk die olie geur ruiken en misschien een beetje pcv lucht maarja het blijft een 1.8T, maar dit verklaart het dus die vettige troep die warmt op en dan komt die geur dus dat zou je weg moeten halen en dan is de geur weg. Maar inprincipe hoef je je niet druk te maken! Als je nog vragen hebt of linkjes nodig hebt van producten die je nodig hebt zodat je de juiste dingen besteld hoor ik het graag van je!
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden