- 11 dec 2022 22:45
#2839853
Hoi, ik heb een Cabrio 3,5 2.0 (AWG) uit 2001 gekocht. Er zit weinig pit in de auto en bij een beetje ‘reffen’ lijkt het of die verzuipt. Ik ben bezig de cabrio weer in een goede staat te brengen.
Nu ben ik bezig met de distributiesnaar en het valt mij op dat het ‘OT’ -punt van de nokken-as poelie 7 tanden verder staat dan het OT-punt op het blok. Uiteraard staat de krukas wel op het OT-punt (koppelings-kant en poelie kant).
Ik heb de snaar vervangen en nokkenas op de originele OT-punt gezet. Maar goed, nu heb ik geen compressie.
Natuurlijk kan ik de nokken-as weer 7 tanden verzetten, maar vraag me af of jullie een dergelijk iets ook al eens hebben meegemaakt.
Nu ben ik bezig met de distributiesnaar en het valt mij op dat het ‘OT’ -punt van de nokken-as poelie 7 tanden verder staat dan het OT-punt op het blok. Uiteraard staat de krukas wel op het OT-punt (koppelings-kant en poelie kant).
Ik heb de snaar vervangen en nokkenas op de originele OT-punt gezet. Maar goed, nu heb ik geen compressie.
Natuurlijk kan ik de nokken-as weer 7 tanden verzetten, maar vraag me af of jullie een dergelijk iets ook al eens hebben meegemaakt.
—————————————
VW Golf 3,5 cabrio 2.0 Highline bouwjaar 2002 > 270.000Km
VW Transporter (Camper) T5 2.5TDI bouwjaar 2008 >370.000Km
VW Golf 3,5 cabrio 2.0 Highline bouwjaar 2002 > 270.000Km
VW Transporter (Camper) T5 2.5TDI bouwjaar 2008 >370.000Km