VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
door mauricenl68
#2839853
Hoi, ik heb een Cabrio 3,5 2.0 (AWG) uit 2001 gekocht. Er zit weinig pit in de auto en bij een beetje ‘reffen’ lijkt het of die verzuipt. Ik ben bezig de cabrio weer in een goede staat te brengen.

Nu ben ik bezig met de distributiesnaar en het valt mij op dat het ‘OT’ -punt van de nokken-as poelie 7 tanden verder staat dan het OT-punt op het blok. Uiteraard staat de krukas wel op het OT-punt (koppelings-kant en poelie kant).
Ik heb de snaar vervangen en nokkenas op de originele OT-punt gezet. Maar goed, nu heb ik geen compressie.

Natuurlijk kan ik de nokken-as weer 7 tanden verzetten, maar vraag me af of jullie een dergelijk iets ook al eens hebben meegemaakt.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2839854
Als je geen compressie hebt denk ik dat dit komt omdat de kleppen open staan tijdens het comprimeren van de zuiger(s). Dan ontsnapt de lucht via de kleppen zeg maar. Heb je de krukas 2 omwentelingen laten draaien? 1 omwenteling van de nokkenas zijn 2 omwentelingen van de krukas. Ik zou de riem weer eraf halen, de nokkenas en krukas op het merkteken zetten, riem er weer op en dan een paar keer ronddraaien met een ratel om te kijken of beide assen weer op hun tijd komen. Misschien een gekke vraag, zitten de bougies wel in de cilinderkop? Want dan heb je namelijk ook geen compressie.
door mauricenl68
#2839856
Dat is wel een goede tip (de riem los en de krukas een slag doordraaien). De bougies zitten er inderdaad wel in. Ik laat even weten wat het resultaat is.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]