VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
#2840126
Goedemorgen mensen,

In mijn Golf 6 (2009) heb ik de RNS310 vervangen door een aftermarket unit, maar ik wil weer graag terug naar de originele look. Ik heb nu een unit met Carplay etc, maar gebruik dat eigenlijk vrijwel nooit. Voor navigatie gebruik ik eigenlijk altijd mijn telefoon en heb deze derhalve ook niet echt nodig op mijn radio. Ik ben aan het kijken naar een RCD-510, maar ik kan niet goed vinden of deze aan mijn verwachtingen zal voldoen. Mijn pakket van verwachtingen:

- RDS aan boord
- DAB+, eventueel met adapter
- Mogelijkheid tot aansluiten van een harddisk, eventueel met adapter
- Aansluiten van camera
- Aux in voor muziek van telefoon
- Bluetooth voor bellen (niet noodzakelijk voor muziek)
- Originele VW-radio, dus geen Chinese kloon zoals bv de RCD-330. Vermoedelijk is dit wel de kortste klap, maar ik wil gewoon liever geen Android-radio.

Aangezien de RNS-510 voor zover ik weet alleen de navigate extra heeft tov de RCD-510 en een fors stuk duurder is, denk ik niet dat dit een goede optie is, ook al heeft die een scherm met hogere resolutie.

Ik ben er inmiddels achter dat er RCD-510's zijn met DAB+, wellicht is dat de beste uitgangsbasis om vervolgens met modules de functionaliteit van USB en camera toe te voegen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. Mischa
#2840328
okkingaj schreef: 25 jan 2023 18:41 Hi Mischa, Ik heb een vw RCD-510 (met boekje) die ik net uit mijn VW Eos heb uitgebouwd. Laat maar weten als je die wilt overnemen. Succes verder!
Vertel eens wat meer? Kijk even naar hetgeen ik zoek en vertel me aan welke eisen je radio voldoet ;-)

Als je mij het typenummer geeft, zoek ik het zelf uit. ;-)
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]