- 14 jan 2023 16:10
#2840174
Beste allen
Ik bezit een golf 5 1.4 16v uit 2005. Onlangs kwam het koelwater niet goed op temperatuur rond de 70 graden na een rit naar werk (snelweg +- 45 km) Thermostaat + thermostaathuis en de koelvloeistoftemperatuur sensor laten vervangen. Garage heeft koelvloeistof bijgevuld en zij ga maar rijden ( niet echt ontlucht naar mijn mening.) auto komt nu wel prima op temperatuur op 90 graden. kachel doet het ook gewoon prima alleen na ongeveer 35 km te hebben gereden gaat ie richting de 95/100 graden op het metertje. Bij stilstand springt de fan (de kleinere, de grote blijft uit) ook aan en blijft een kleine 5 minuten ongeveer draaien. zie afbeelding wat ik bedoel. Nu is het niet al te warm buiten dus ik vind dit een beetje vreemd. Ik heb het expansie vat geopend en de auto stationair laten draaien. de onderste slang werd ook warm maar na het zelfde ritje naar werk rijden is de onderste slang lauw/koud en de bovenste gewoon warm. Als ik het expansie vat open en in de onderste slang knijp komen er nog wat lucht belletjes uit. kunnen mijn problemen overeen komen met lucht in het koelsysteem? of is er iets anders aan de hand voor de rest geen problemen met de auto rijdt gewoon zoals normaal. (de koelvloeistof is ook gewoon schoon, geen afwijkingen aan te zien en het niveau blijft ook normaal.) de garage zei ik heb ook nog een temperatuur sensor op de radiateur volgens mij, misschien die vervangen.
Er komt een straal koelvloeistof in het expansie vat als je gas geeft dus het lijkt dat de waterpomp gewoon zijn werk doet. Kan het zijn dat de nieuwe thermostaat gewoon kapot was? mn vaste monteur is even op vakantie helaas, ik hoop hier wat antwoord/tips te krijgen
dank jullie wel.
Ik bezit een golf 5 1.4 16v uit 2005. Onlangs kwam het koelwater niet goed op temperatuur rond de 70 graden na een rit naar werk (snelweg +- 45 km) Thermostaat + thermostaathuis en de koelvloeistoftemperatuur sensor laten vervangen. Garage heeft koelvloeistof bijgevuld en zij ga maar rijden ( niet echt ontlucht naar mijn mening.) auto komt nu wel prima op temperatuur op 90 graden. kachel doet het ook gewoon prima alleen na ongeveer 35 km te hebben gereden gaat ie richting de 95/100 graden op het metertje. Bij stilstand springt de fan (de kleinere, de grote blijft uit) ook aan en blijft een kleine 5 minuten ongeveer draaien. zie afbeelding wat ik bedoel. Nu is het niet al te warm buiten dus ik vind dit een beetje vreemd. Ik heb het expansie vat geopend en de auto stationair laten draaien. de onderste slang werd ook warm maar na het zelfde ritje naar werk rijden is de onderste slang lauw/koud en de bovenste gewoon warm. Als ik het expansie vat open en in de onderste slang knijp komen er nog wat lucht belletjes uit. kunnen mijn problemen overeen komen met lucht in het koelsysteem? of is er iets anders aan de hand voor de rest geen problemen met de auto rijdt gewoon zoals normaal. (de koelvloeistof is ook gewoon schoon, geen afwijkingen aan te zien en het niveau blijft ook normaal.) de garage zei ik heb ook nog een temperatuur sensor op de radiateur volgens mij, misschien die vervangen.
Er komt een straal koelvloeistof in het expansie vat als je gas geeft dus het lijkt dat de waterpomp gewoon zijn werk doet. Kan het zijn dat de nieuwe thermostaat gewoon kapot was? mn vaste monteur is even op vakantie helaas, ik hoop hier wat antwoord/tips te krijgen
dank jullie wel.
Bijlagen:
IMG_5840.JPG (1.22 MiB) 346 keer bekeken