VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2840202
Mijn Tiguan uit 2011 heeft een foutmelding waarin wordt aangegeven dat Sign Assist niet meer werkt.
Deze foutmelding is opgetreden na crash en vervanging van mijn RNS-510 navigatiesysteem.
Volgens 'kenners' zou dit probleem spontaan weer verdwijnen, echter rijd ik nu reeds een week rond met een nieuw RNS systeem, en Sign Assist werkt nog steeds niet.
Iemand bekend met dit probleem, en is het bekend hoe dit op te lossen?
#2840211
... even aankloppen bij die zogeheten "kenners", laat ze maar uitleggen waarom jij dat probleem nog hebt.

Een RNS 510 is een dinosaurus, dus ik kan de link niet leggen tussen Sign Assist en de RNS 510... In de tijd dat de RNS 510 werd gemaakt hadden ze van Sign Assist nog nooit gehoord. Denk dat het probleem ergens anders in zit dat het toeval is geweest dat het optrad ten tijde van het sneuvelen van je RNS 510...

Ik zou beginnen met uitlezen met VCDS en kijken of daar wat naar voren komt...
antoinedirkx vinden dit leuk
#2840223
Hallo,

Sign Assist geeft de verkeersborden (snelheid) weer op het display op mijn dashboard. Mijn RNS-510 crashte door toedoen van een mainboard fout, daarna werkte ook meteen de Sign Assist optie niet meer. Als ik div. fora in het buitenland erop na sla (er zijn geen topics te vinden hieromtrent op dit forum) zou dit verband met elkaar hebben.
Er werd vermeld dat na vervangen van de RNS-510 Sign Assist ook weer zou moeten gaan werken omdat deze via de navigatie de verkeersborden herkent, echter is dit niet het geval en geeft Sign Assist nog steeds aan dat er een storing is. Navigatiesysteem werkt wel prima, en geeft ook de verkeersborden aan. Ook de camera functioneert verder goed, Lane Assist werkt nl. wel prima.
Update discover media

Welke dongle is dat dan? Zoek in Google met:[…]

Car play /android/radio /navi

Hoi Rene. Ik heb een paar maanden terug een Xtrons[…]

Ik heb verschillende problemen met mijn ID.3 waaro[…]

De auto is van '21, dmv een coulance regeling is d[…]

Airco lijkt niet te koelen

Het hoeft zeker geen oplossing te zijn voor jou pr[…]

Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]