VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Kennethwm
#2840335
Goedemorgen allen,

Graag wil ik mijn Golf chippen bij VAG techniek incl stage 1 DSG tuning. In mijn Golf zit de DQ200MQB DSG-versnellingsbak. Deze DSG heeft een max van 250nm koppel. Is het dan wel verstandig om te chippen aangezien het koppel van 250nm naar 320nm gaat? Zijn er wellicht forumleden die ervaring hebben met het chippen van hun 1.6 tdi met 110pk? De koppelingsplaat gaat nog ong 35.000 mee. Heb deze laatst nog uitgelezen in hoeverre die versleten is.

Groetjes, Kenneth
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2840337
Heb je al geinformeerd bij VAG techniek ?
Wat zeggen zij?
Ik ben ervan overtuigd dat, indien dit geen goed idee is, ze dat daar dan ook open en eerlijk over zijn en je adviseren om het niet te doen.

Gewoon effe bellen naar VAG-techniek, ze zijn altijd bereid om je te adviseren.
Ikzelf heb er zeer goeie ervaringen mee.
Gebruikersavatar
door mano
#2840343
Er zijn meerdere partijen dan vagtechniek, alhoewel deze wel zeer hoog aangeschreven staat. Echter ben ik bij zowel vagtechniek, als bij JB Autoservice geweest en volgende maand breng ik mn passat (2.0tdi met dag) bij Hartog tuning.

Hartog kwam voor mij qua prijs (en wat speurwerk) toch zeer overtuigend over daar vagtechniek (ondanks offerte "op maat") het een beetje liet liggen.

Persoonlijk vind ik het leuk om meerdere partijen te bezoeken. Qua afstand is het helaas voor mij altijd pak em beet 1,5u rijden.

Nb: als je je dsg laat chippen zal deze waarschijnlijk wat rustiger schakelgedrag gaan vertonen en dus meer op het koppel rijden. Theoretisch gezien zal deze dus minder gaan schakelen waardoor de plaat mogelijk langer mee gaat. Al ligt dat laatste wel beetje aan je rechtervoet..
Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]