VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Hallo allen!

Sinds 2 week heb ik een leuke polo 6n2 uit 2001 weten te bemachtigen. Helaas speelt zich een probleem af met de centrale vergrendeling.

Ik kan zowel vanaf de bestuurders en bijrijderskant de deuren niet op slot doen en of van slot halen. Tevens kan de kofferbak niet open, enkel met een schroevendraaier van binnenuit. De tankdop kan wel open.

Ik heb de vacuümpomp voor de centrale vergrendeling al vervangen, met als resultaat dat ik alleen de achterdeuren nu wel van slot kan halen maar alsnog niet op slot kan doen. Ik hoor de pomp nu wel weer, wat de vorige niet deed. Ik kan de auto dus alsnog niet op slot doen en of de kofferbak openen.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Dit is een pneumatisch systeem. Als je ergens een lek hebt zullen de sloten niet via cv werken wegens drukverlies. De lucht leidingen zijn geel van kleur. Op de volgende plekken heb je een luchtkoppeling/verbinding:

Aan beide kanten
- onder het dash bij de A stijl richting de voordeur
- in de deur naar het slot
- in de B stijl richting de achterdeur
- onder de B stijl onder het tapijt
- bij de pomp richting de achterklep, alleen aan bijrijderskant dus

Tijdens het pompen, aandachtig luisteren naar gesuis op deze plekken. Als dit allemaal in orde is, kan het zijn dat de leiding ergens is gescheurd. Maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]