VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Schorpioen87
Enige tijd geleden begon bij mij het motorlampje te branden, eerst toen ik heel lang stil stond, op een gegeven moment bleef het constant branden in het dashboard en soms flikkeren. Bij de stoplicht brandde hij en kon ik met moeite optrekken en begon de auto te schokken en kwam ik met moeite vooruit.

Garage gebeld,
Toen zijn de bougies vervangen en 1 bobine.
Even was t lampje uit, een paar dagen toen begon het weer constant te branden. Anwb gebeld, motor liep wel goed, anwb heeft lampje uitgeschakeld. Garage gebeld en die zei dat het vreemd was omdat bougies en bobine waren vervangen en oest het nog even aan kijken en anders weer bellen.

Het ging een paar dagen goed. Gisteren begon het weer. Ik stond ergens een tijdje stil, de motor draaide stationiar. Motorlampje begon weer te branden, ik wou weg rijden toen begon hij te schokken en kwam ik nauwelijks vooruit waardoor opeens vooruit schoot.
Auto even uitgedaan en toen opnieuw aan en het lampje was uit. Tijdens het rijden is het wel ok, maar als ik te lang stil sta met draaiende motor op eens begint t weer te branden

Iemand misschien hier meer verstand van? Of weer waar het aan kan liggen?
door Mari
Allereerst welkom op dit forum.... wordt op prijs gesteld als je je voorstelt...

Een motormanagementlampje wat gaat knipperen of branden betekend in veel gevallen dat er ook een storingscode is opgeslagen, aan de hand daarvan is in veel gevallen te achterhalen wat de oorzaak is.

Neem aan dat de garage de auto heeft uitgelezen, maar ze je niet verteld hebben wat ze gevonden hebben... evenals de ANWB, die de code(s) heeft gereset waardoor lampje weer uit ging maar probleem nog niet is opgelost...

Nu kunnen we gaan gissen, maar ik denk dat het verstandig is om de auto wederom uit te lezen en de gevonden foutcode(s) hier te posten. Je zal zelf waarschijnlijk geen VCDS hebben, dus kijk in het VCDS-lokatie-topic of er iemand bij je in de buurt je daarbij kan helpen.

--> viewtopic.php?t=93030

Of vermeld hier in dit topic waar je vandaan komt, misschien dat een van de forumleden bij je in de buurt dit leest en reageert... (je kan in je profiel ook opgeven waar je vandaan komt, kan iedereen het in 1 oogopslag zien).

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]

Betere TSI 2.0 motoren

Bouwjaar leidt vaak tot discussies... Mijn Tiguan […]