VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
door golf1g60
#2844304
Hallo mensen,

Ik denk erover om mijn 1.4 te laten remappen. Het is een CAXA. De meeste tuners geven aan dat deze van 122pk naar ca 150pk gaat en van 200Nm naar ca 250Nm. Sommigen geven zelfs 265Nm aan als eindresultaat en TOT 12-15% lager brandstofverbruik. Allemaal leuke cijfers, maar het gaat me in deze vraagstelling voornamelijk om de feitelijke resultaten. Dat je er een 25pk en 50-65Nm bij krijgt geloof ik wel, maar hoe zit het met de winst in verbruik? Uiteraard, als ik hem na remappen op zijn staart ga trappen, gaat ie meer zuipen, maar wat als ik normaal door blijf rijden zoals ik dat nu doe, wat zijn dan de resultaten die JULLIE zien. Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die dit wil gaan doen. :-)

Gr. Mischa
door Mari
#2844305
... er zal ongetwijfeld wat minder brandstof verbruikt worden om hetzelfde resultaat te behalen als ongechipt... naast verschillende andere factoren die het verbruik beïnvloeden is je rechtervoet het meest van invloed... Wat voor de een een normale rijstijl is, is voor de ander op zijn staart trappen...

Wat is momenteel je verbruik? Dan kun je dat vergelijken met anderen met dezelfde type auto/motor....
door golf1g60
#2844314
Daarom vraag ik ook: als ik normaal blijf rijden zoals nu. Mijn gemiddelde verbruik ligt op 1 op 15/16 bij dagelijks woon/werkverkeer en rondjes om de kerk en ca 1 op 17/18 op de snelweg, eigenlijk als ik lange stukken rij, zoals wanneer ik op vakantie ben. Hierbij tik ik slechts zelden de 3000tpm aan, ik rij dus gewoon rustig.

In een jaar verstook ik ca €3000 aan brandstof. Ga ik 10% zuiniger rijden na het chippen, levert mij dat ca €300. Betaal ik €200 voor een remap, heb ik dit binnen een jaar terugverdiend.

Gr. Mischa
Laatst gewijzigd door golf1g60 op 07 mar 2023 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
door Mari
#2844316
Bereken je het verbruik of kijk je wat je boordcomputer je verteld (deze liegt namelijk, verbruik ligt namelijk hoger dan wat de auto je verteld)...
Rns 310 en bluetooth

Oke dan is de vraag of ik vast wil houden aan de v[…]

@vwbasm hoe bedoel je het VIN nummer weg vegen[…]

Dus op een recente Passat of Arteon, uit laten we […]

Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]

navigatie MIB2

link naar de navigatie V19. https://app-connect.vo[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)