VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
door bernhard
#2844318
Beste allen,

Ik heb afgelopen weekend van mijn Transporter t6 de accu vernieuwd. Na het plaatsen van de accu wilde ik weten of de dynamo nog wel laadt en mat de spanning en dit was "maar" 12.2V. Ook als ik de motor wat meer toeren liet draaien bleef de spanning 12.2V.

Om te kijken wat er gebeurd als ik de accu meer belast heb ik het licht aangedaan. De laadspanning was toen 13.6 V. Nu lijkt het erop dat als de accu belast wordt, de dynamo pas laadt. Kan iemand mij laten weten of dit normaal is?

Ik heb wat monteurs in mijn kennissenkring en maar eentje heeft er ooit van gehoord (bij een Espace)

Ik hoop graag iets van jullie te horen. Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,
Ben
#2844324
Wat bedoel je met ingeleerd? Ik heb de fouten, ontstaan door het loskoppelen van de accu, gewist.
Ik deze vraag ook gesteld aan een VW dealer en deze geeft aan dat dit een slimme dynamo is die levert als er gevraagd wordt, bv bij verlichting aan! Bedankt voor je reactie.
door Mari
#2844332
Dat "inleren" gaat in de meeste gevallen nergens over... in sommige gevallen verander je enkel het "serienummer" en in andere gevallen moet je wat meer aanpassen.

Niet druk over maken als alles naar behoren werkt...
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]